C20 nr 2 ankommer Bandhagen.

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M224

C20 nr 2 ankommer Bandhagen.

Inlägg av M224 »

Bild
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

Inlägg av mjtag »

Trevligt som vanligt. :)
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
Användarens profilbild
Puggen
Kontakt:

Inlägg av Puggen »

Du hittar hela tiden nya fotoplatser längs med linje 19, kul :)
Pentax for life!
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Puggen skrev:Du hittar hela tiden nya fotoplatser längs med linje 19, kul :)
Tack båda, jo mitt mål är att hitta nya fotoplatser o vinklar i hela Söderort, min filosofi går ut på att det går alldeles utmärkt att hålla sig på "hemmaplan" men ändå hitta nya spännande ställen. Jag har varken tid eller lust att åka långt för att fota, sedan trivs jag bäst på södra sidan stan där man är uppväxt. :wink:
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

M224 skrev:
Tack båda, jo mitt mål är att hitta nya fotoplatser o vinklar i hela Söderort, min filosofi går ut på att det går alldeles utmärkt att hålla sig på "hemmaplan" men ändå hitta nya spännande ställen. Jag har varken tid eller lust att åka långt för att fota, sedan trivs jag bäst på södra sidan stan där man är uppväxt. :wink:
Förvisso men det skadar inte att vidga sina vyer...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Sparkfot
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Mer sånna hära bilder Danne! :D
Toppklass som alltid f.ö
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Bussmicke skrev:
M224 skrev:
Förvisso men det skadar inte att vidga sina vyer...
Det är sant, men det är inget prio hos mig. :wink:
Choo Choo

Inlägg av Choo Choo »

pratar föraren i telefon? :D
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Choo Choo skrev:pratar föraren i telefon? :D
Inte vad jag såg.
Användarens profilbild
Puggen
Kontakt:

Inlägg av Puggen »

På tal om telefon, varför ser vissa förare så ofokuserade ut när de kör. Ett exempel är gullmarsplan för ngn dag sedan. Jag väntar på Hagsätratåget hem, hässelbytåget kommer in och jag ser in i förarhytten att föraren har en foten på panelen, bromsar med ena handen och pratar i mobil med den andra. Det ser inget vidare ut, inget direkt" jag älskar att jobba för connex" utan snarare " jag jobbar endast för lönen" :?
Pentax for life!
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Puggen skrev:På tal om telefon, varför ser vissa förare så ofokuserade ut när de kör. Ett exempel är gullmarsplan för ngn dag sedan. Jag väntar på Hagsätratåget hem, hässelbytåget kommer in och jag ser in i förarhytten att föraren har en foten på panelen, bromsar med ena handen och pratar i mobil med den andra. Det ser inget vidare ut, inget direkt" jag älskar att jobba för connex" utan snarare " jag jobbar endast för lönen" :?
Det är samma sak med vissa bussförare, åkte i dag med 172:an från Högdalen, killen som körde var väl i 30-års åldern, men omogen var han för det, ty han spelade "NRJ" och "The Voice" för hela bussen. Jag tror han bytte radiokanal 20 gånger mellan Högdalen och Huddinge station. Jättebra! Dags att införa mognadstest för dessa förare, dom verkar inte bry sig ett skvatt om vilket ansvar dom har :evil: Och mailar man Swebus så får man bara något nonchalant svar tillbaka.
Användarens profilbild
Henrik N

Inlägg av Henrik N »

Minns du vilken tid och buss du åkte med? åkte nämligen också med en förare som spelade Mix megapol på högsta volym när den kom till Fittja..
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Jodå, 5674 från Högdalen kl 18:00. Sanslöst, hoppas dom får tinnitus :D
Henrik N skrev:Minns du vilken tid och buss du åkte med? åkte nämligen också med en förare som spelade Mix megapol på högsta volym när den kom till Fittja..
Användarens profilbild
Henrik N

Inlägg av Henrik N »

Då var det samma tomte som körde när jag åkte! Han satt hela tiden och höll på med radion och var dessutom lite försenad, säkert efter allt rattande med radiostationerna.. jadu bara att hoppas då :D tycker det är ok att de lyssnar med lagom volym men inte så att hela bussen hör.. värre än den tjutande fläkten som vi åkte med igår
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Henrik N skrev:Då var det samma tomte som körde när jag åkte! Han satt hela tiden och höll på med radion och var dessutom lite försenad, säkert efter allt rattande med radiostationerna.. jadu bara att hoppas då :D tycker det är ok att de lyssnar med lagom volym men inte så att hela bussen hör.. värre än den tjutande fläkten som vi åkte med igår
Hehe, verkligen. Som tur så var det avlösning vid Huddinge station och en något mer mogen herre tog över ratten. 5787:s visslande fläkt i taket är ljuv musik jämfört med discopop ala 2000-tal. :lol:
Användarens profilbild
Henrik N

Inlägg av Henrik N »

Hehe tur det! Allra bäst är det om det varken tjuter i fläkten eller hemsk popmusik som ändå spelats sönder för länge sen :D

Förresten snygg bild på C20:n :D
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Henrik N skrev:Hehe tur det! Allra bäst är det om det varken tjuter i fläkten eller hemsk popmusik som ändå spelats sönder för länge sen :D

Förresten snygg bild på C20:n :D
Precis :P

Man får tacka :wink:
Lars Ödlund

Inlägg av Lars Ödlund »

M224 skrev:
Puggen skrev:På tal om telefon, varför ser vissa förare så ofokuserade ut när de kör. Ett exempel är gullmarsplan för ngn dag sedan. Jag väntar på Hagsätratåget hem, hässelbytåget kommer in och jag ser in i förarhytten att föraren har en foten på panelen, bromsar med ena handen och pratar i mobil med den andra. Det ser inget vidare ut, inget direkt" jag älskar att jobba för connex" utan snarare " jag jobbar endast för lönen" :?
Det är samma sak med vissa bussförare, åkte i dag med 172:an från Högdalen, killen som körde var väl i 30-års åldern, men omogen var han för det, ty han spelade "NRJ" och "The Voice" för hela bussen. Jag tror han bytte radiokanal 20 gånger mellan Högdalen och Huddinge station. Jättebra! Dags att införa mognadstest för dessa förare, dom verkar inte bry sig ett skvatt om vilket ansvar dom har :evil: Och mailar man Swebus så får man bara något nonchalant svar tillbaka.
Då gissar jag att du mailat till fel person på fel nivå.
Regionnivå eller högre ger aldrig resultat oavsett operatör, kontakta den lokala ledningen och var seriös i synpunkterna.

Annars kan man ju även kontakta SL Kundtjänst så kommer meddelandet fram till rätt person i dagrapporten dagen efter.

Och jag har ju som sagt jobbat bla med dessa dagrapporter hos aktuell operatör så alldeles ur nattmössan är inte rådet.

//Lasse
Skriv svar