C20 nr 2 ankommer Bandhagen.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Tack båda, jo mitt mål är att hitta nya fotoplatser o vinklar i hela Söderort, min filosofi går ut på att det går alldeles utmärkt att hålla sig på "hemmaplan" men ändå hitta nya spännande ställen. Jag har varken tid eller lust att åka långt för att fota, sedan trivs jag bäst på södra sidan stan där man är uppväxt.Puggen skrev:Du hittar hela tiden nya fotoplatser längs med linje 19, kul

Förvisso men det skadar inte att vidga sina vyer...M224 skrev:Tack båda, jo mitt mål är att hitta nya fotoplatser o vinklar i hela Söderort, min filosofi går ut på att det går alldeles utmärkt att hålla sig på "hemmaplan" men ändå hitta nya spännande ställen. Jag har varken tid eller lust att åka långt för att fota, sedan trivs jag bäst på södra sidan stan där man är uppväxt.Puggen skrev:Du hittar hela tiden nya fotoplatser längs med linje 19, kul
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Det är sant, men det är inget prio hos mig.Bussmicke skrev:Förvisso men det skadar inte att vidga sina vyer...M224 skrev:Tack båda, jo mitt mål är att hitta nya fotoplatser o vinklar i hela Söderort, min filosofi går ut på att det går alldeles utmärkt att hålla sig på "hemmaplan" men ändå hitta nya spännande ställen. Jag har varken tid eller lust att åka långt för att fota, sedan trivs jag bäst på södra sidan stan där man är uppväxt.Puggen skrev:Du hittar hela tiden nya fotoplatser längs med linje 19, kul

På tal om telefon, varför ser vissa förare så ofokuserade ut när de kör. Ett exempel är gullmarsplan för ngn dag sedan. Jag väntar på Hagsätratåget hem, hässelbytåget kommer in och jag ser in i förarhytten att föraren har en foten på panelen, bromsar med ena handen och pratar i mobil med den andra. Det ser inget vidare ut, inget direkt" jag älskar att jobba för connex" utan snarare " jag jobbar endast för lönen" 

Pentax for life!
Det är samma sak med vissa bussförare, åkte i dag med 172:an från Högdalen, killen som körde var väl i 30-års åldern, men omogen var han för det, ty han spelade "NRJ" och "The Voice" för hela bussen. Jag tror han bytte radiokanal 20 gånger mellan Högdalen och Huddinge station. Jättebra! Dags att införa mognadstest för dessa förare, dom verkar inte bry sig ett skvatt om vilket ansvar dom harPuggen skrev:På tal om telefon, varför ser vissa förare så ofokuserade ut när de kör. Ett exempel är gullmarsplan för ngn dag sedan. Jag väntar på Hagsätratåget hem, hässelbytåget kommer in och jag ser in i förarhytten att föraren har en foten på panelen, bromsar med ena handen och pratar i mobil med den andra. Det ser inget vidare ut, inget direkt" jag älskar att jobba för connex" utan snarare " jag jobbar endast för lönen"

Då var det samma tomte som körde när jag åkte! Han satt hela tiden och höll på med radion och var dessutom lite försenad, säkert efter allt rattande med radiostationerna.. jadu bara att hoppas då
tycker det är ok att de lyssnar med lagom volym men inte så att hela bussen hör.. värre än den tjutande fläkten som vi åkte med igår

Hehe, verkligen. Som tur så var det avlösning vid Huddinge station och en något mer mogen herre tog över ratten. 5787:s visslande fläkt i taket är ljuv musik jämfört med discopop ala 2000-tal.Henrik N skrev:Då var det samma tomte som körde när jag åkte! Han satt hela tiden och höll på med radion och var dessutom lite försenad, säkert efter allt rattande med radiostationerna.. jadu bara att hoppas dåtycker det är ok att de lyssnar med lagom volym men inte så att hela bussen hör.. värre än den tjutande fläkten som vi åkte med igår

-
Då gissar jag att du mailat till fel person på fel nivå.M224 skrev:Det är samma sak med vissa bussförare, åkte i dag med 172:an från Högdalen, killen som körde var väl i 30-års åldern, men omogen var han för det, ty han spelade "NRJ" och "The Voice" för hela bussen. Jag tror han bytte radiokanal 20 gånger mellan Högdalen och Huddinge station. Jättebra! Dags att införa mognadstest för dessa förare, dom verkar inte bry sig ett skvatt om vilket ansvar dom harPuggen skrev:På tal om telefon, varför ser vissa förare så ofokuserade ut när de kör. Ett exempel är gullmarsplan för ngn dag sedan. Jag väntar på Hagsätratåget hem, hässelbytåget kommer in och jag ser in i förarhytten att föraren har en foten på panelen, bromsar med ena handen och pratar i mobil med den andra. Det ser inget vidare ut, inget direkt" jag älskar att jobba för connex" utan snarare " jag jobbar endast för lönen"Och mailar man Swebus så får man bara något nonchalant svar tillbaka.
Regionnivå eller högre ger aldrig resultat oavsett operatör, kontakta den lokala ledningen och var seriös i synpunkterna.
Annars kan man ju även kontakta SL Kundtjänst så kommer meddelandet fram till rätt person i dagrapporten dagen efter.
Och jag har ju som sagt jobbat bla med dessa dagrapporter hos aktuell operatör så alldeles ur nattmössan är inte rådet.
//Lasse