Störningsinformation i tunnelbanan. Vilken syn har SL?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Mr. Burns
Inlägg: 1883
Blev medlem: måndag 02 september 2002 13:40
Ort: Framsidan

Re: Fortfarande är det viktigt med information.

Inlägg av Mr. Burns »

TonyM skrev: Följande bygger på mina kunskaper om Göteborgs spårvägsnät, men jag antar att de är tämligen tillämpbara på tunnelbanan då det är samma typ av installation.

Kan bara tillägga till detta att vid brand eller brandfara går det att bryta mycket fortare, men det till priset att man bryter bort en bra mycket större sektion och dessutom till priset av att det tar bra mycket längre tid att koppla in igen. Istället för 2 timmars stillestånd kanske vi hade haft 4-6 timmar.

Här i stan finns det en stor röd knapp som bryter hela stan momentant. Sedan måste elektriker ut till varje station och slå på manuellt, antar att det är likadant i Stockholm, möjligen med ett par storsektioner.

/Tony
Tack Tony! Där fick jag antagligen svar på min lilla fråga.


/Michael
Skriv svar