Interiörsbilder (SL B257)

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M224
Inlägg: 5759
Blev medlem: måndag 13 januari 2003 16:38
Ort: Stockholm

Interiörsbilder (SL B257)

Inlägg av M224 »

Här är några bilder för er som undrar hur snöblåsarna ser ut i 8)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Henrik N
Inlägg: 511
Blev medlem: lördag 04 januari 2003 9:40
Ort: Stockholm

Inlägg av Henrik N »

Trevligt med lite interiörbilder från snöblåsan :D
Byggare Bob
Inlägg: 2076
Blev medlem: tisdag 03 augusti 2004 19:32

Inlägg av Byggare Bob »

Hur mycket av originalinredningen finns egentligen "kvar" i de f d A29:orna???
Av bilderna att döma bara vagnskorgen...
JDS

Inlägg av JDS »

Ganska mycket, t ex golvmattorna, fönstren, mellanväggar, väggfält och annat. Hammarlacken har jag för mig är original, och fortfarande finns markeringarna kvar som visar hur mycket öppna fönstren fick vara när man körde över Liljeholmsbron (var det väl?). Det är väl egentligen bara sofforna som är borttagna, jag skulle vilja påstå att vagnarna är rätt välbevarade. Kontrollrar, motstånd, motorer osv till åtminstone en vagn är inte någon större konst att trolla fram. Skenet bedrar! :D
JDS

Inlägg av JDS »

PS. Det heter "snöblåsar´n", inte snöblåsan!
Hans Råberg

Inlägg av Hans Råberg »

Ser väl inte mer omöjligt ut än den snöblåsare som faktiskt blev A1 igen!

Om man tittar exteriört på B257-vagnarna så skiljer de sig åt och den vagn som först blev snöblåsare (A29 199) ser ut att vara mindre ombyggd än de övriga. Är det så invändigt också med gamla 199:an? (Jag tror inte att den vagn som man ser här är 199:an, eller?)

Sedan om man tror att just f.d 199 skulle vara ett lämpligt objekt så får man väl hoppas att det inte var den som var med om smällen i Skb för det lät ju inte så där väldigt nyttigt!

Kul att se de fina interiörbilderna i alla fall! Det tror jag aldrig har visats förut. Är det en D813 alternativt D821 som vi ser på bilderna som fläktmotor? I så fall en extra bonus för att hamna i en H15 eller H19!

Mvh
Hans
Användarens profilbild
M224
Inlägg: 5759
Blev medlem: måndag 13 januari 2003 16:38
Ort: Stockholm

Inlägg av M224 »

Tack Hans :)

Nu minns jag inte vad det stod på motorn, men en Scania är det iaf. 9249 är fd A29 187, 9244 är fd A29 199.
Sparkfot
Inlägg: 3586
Blev medlem: söndag 14 augusti 2005 12:43
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Tur att du kan leta fram lite gammla bilder på snöblåsare och dylikt Danne. :D
Joohan_
Inlägg: 57
Blev medlem: måndag 20 februari 2006 20:27
Ort: Göteborg & Västerås - Bussjohan har byttet signatur til Joohan

Inlägg av Joohan_ »

Det ser ut so mdet där tåget lär låta endel ;)
Användarens profilbild
M224
Inlägg: 5759
Blev medlem: måndag 13 januari 2003 16:38
Ort: Stockholm

Inlägg av M224 »

Sparkfot skrev:Tur att du kan leta fram lite gammla bilder på snöblåsare och dylikt Danne. :D
Tackar hehe, jag har lite smågodis bland mina gömmor :wink:
Sparkfot
Inlägg: 3586
Blev medlem: söndag 14 augusti 2005 12:43
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Joohan skrev:Det ser ut so mdet där tåget lär låta endel ;)
Det syns mer en vad det låter :D
Användarens profilbild
NerdBoy
Inlägg: 5639
Blev medlem: lördag 14 augusti 2004 10:01

Inlägg av NerdBoy »

JDS skrev:PS. Det heter "snöblåsar´n", inte snöblåsan!
Inte enligt den gula vattenkannan. :wink:
Joohan_
Inlägg: 57
Blev medlem: måndag 20 februari 2006 20:27
Ort: Göteborg & Västerås - Bussjohan har byttet signatur til Joohan

Inlägg av Joohan_ »

haha,jag tycker vi sätter in denna vagnen på tuben till Rinkeby så finns det inget å förstöra.
Senast redigerad av Joohan_ den söndag 12 mars 2006 22:18, redigerad totalt 1 gånger.
Sparkfot
Inlägg: 3586
Blev medlem: söndag 14 augusti 2005 12:43
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Joohan skrev:haha,jag tycker vi sätter in denna vagnen på tubben till Riknkeby så finns det inget å förstöra.
Hur stavar du egentligen? :? *Tuben och *Rinkeby stavas det :lol:
Joohan_
Inlägg: 57
Blev medlem: måndag 20 februari 2006 20:27
Ort: Göteborg & Västerås - Bussjohan har byttet signatur til Joohan

Inlägg av Joohan_ »

Sparkfot skrev:
Joohan skrev:haha,jag tycker vi sätter in denna vagnen på tubben till Riknkeby så finns det inget å förstöra.
Hur stavar du egentligen? :? *Tuben och *Rinkeby stavas det :lol:
Äch, det är bara detaljer.
Sparkfot
Inlägg: 3586
Blev medlem: söndag 14 augusti 2005 12:43
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Joohan skrev:
Sparkfot skrev:
Joohan skrev:haha,jag tycker vi sätter in denna vagnen på tubben till Riknkeby så finns det inget å förstöra.
Hur stavar du egentligen? :? *Tuben och *Rinkeby stavas det :lol:
Äch, det är bara detaljer.
Så sant som det är sagt. :D
Erik J
Inlägg: 57
Blev medlem: tisdag 20 december 2005 19:43
Kontakt:

Inlägg av Erik J »

Här är några bilder på 9248

Motorerna i dom där vagnarna är Scania 11liter på kring 260hkr
mer exakt fakta vet jag inte för tillfället.


Bild
Bild
Bild
Användarens profilbild
M224
Inlägg: 5759
Blev medlem: måndag 13 januari 2003 16:38
Ort: Stockholm

Inlägg av M224 »

Tack för trevliga o fina bilder Erik :P

Synd att 9248 är så matt i lacken :cry:
Erik J
Inlägg: 57
Blev medlem: tisdag 20 december 2005 19:43
Kontakt:

Inlägg av Erik J »

M224 skrev:Tack för trevliga o fina bilder Erik :P

Synd att 9248 är så matt i lacken :cry:
Jo och sen är det nå ohyra som smutsat ner den med lite färg :(

Instrumenpanelen på den där också
Bild
Sparkfot
Inlägg: 3586
Blev medlem: söndag 14 augusti 2005 12:43
Kontakt:

Inlägg av Sparkfot »

Den motorn var inte lite smutsig, stämmer det att det måste finnas en övervakare i 9248 när dom är ute och kör? Hur länge kommer SL's/Tågias verkstads fordon att hålla måntro? Dom börjar väl endå få ett par år på nacken?
Skriv svar