Sydkoreas tunnelbana i brand

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Daniel
Inlägg: 466
Blev medlem: lördag 04 januari 2003 20:03

Re: Brann i tunnell

Inlägg av Daniel »

Jonas skrev: Har jag fattat det rätt att om jag drar i nödöppnaren för dörr så stannar tåget på den plats den befinner sig. Eller?

/Jonas.


Det är samma där, upp till föraren att stanna tåget. Tappar klarsignal..

Drar någon i nödöppnaren måste föraren dock stanna tåget och visuellt kontrollera att ingen trillat ut, även i tunnel.
Senast redigerad av Daniel den fredag 28 februari 2003 0:34, redigerad totalt 1 gånger.
besa
Inlägg: 103
Blev medlem: fredag 20 december 2002 21:50

Tunnelbanebrand

Inlägg av besa »

Det var ju "betryggande" att höra att inredningen i C20 var aluminium och inte lättbrinnande plast som det ser ut. Kruxet med aluminium är dess låga smältpunkt och har man sett hur "brunnen" aluminium ser ut är förtroendet för det materialet mycket lågt
När matsalen på ångfartyget eldhärjades 1980 återuppbyggdes den av aluminium. Sedan brann ju båten en gång till och svårast eldhärjat var aluminiummatsalen. Är det någon som tror det blev aluminium en gång till? BS
båtist
Skriv svar