Informasjon ved trafikkstans

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
bruse

Informasjon ved trafikkstans

Inlägg av bruse »

Jourmaster har valgt å dele et innlegg om hva uttrykket "olycka" betyr. Denne delen av innlegget ville diskutere hvordan SL informerer, og det kan dere fortsette å gjøre her :!:

Jourmaster

Läser man på SL:s sida kan man troa tt det är stopp på hela "gröna linjen". Varför kan de inte ange att det _bara_ rör sig om linje 19?
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Lars Stegenius

Inlägg av Lars Stegenius »

Anges nu som stopp p.g.a. spårfel mellan Gullmarsplan och Enskede Gård.

//Lars S
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Lars Stegenius skrev:Anges nu som stopp p.g.a. spårfel mellan Gullmarsplan och Enskede Gård.

//Lars S
Vilken linje? :evil:
Lars Stegenius

bruse skrev:
Lars Stegenius skrev:Anges nu som stopp p.g.a. spårfel mellan Gullmarsplan och Enskede Gård.

//Lars S
Det blir väl linje 19, det.

"Tekniskt fel på banan" som kan repareras tidigast under natten mot torsdag enligt en första prognos. Ska man gissa på en sönderkörd växel som måste bytas?

//Lars S
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Lars Stegenius skrev:
bruse skrev:

//Lars S

"Tekniskt fel på banan" som kan repareras tidigast under natten mot torsdag enligt en första prognos. Ska man gissa på en sönderkörd växel som måste bytas?

//Lars S
Jo, jag begriper det, men varför anges inte det?
Lars Stegenius

bruse skrev:
Lars Stegenius skrev: Det blir väl linje 19, det.

//Lars S
Varför vara tydlig när man kan vara otydlig? Något får väl folk räkna ut själva. 8)

//Lars S
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Lars Stegenius skrev:
bruse skrev:
Lars Stegenius skrev: Det blir väl linje 19, det.

//Lars S
Varför vara tydlig när man kan vara otydlig? Något får väl folk räkna ut själva. 8)

//Lars S
Information ska vara korrekt och tydlig. Särskilt när informationen handlar om det som avviker från det normala. Alla har inte en Storstockholms karta framför sig med alla stationer och gator. Säge rman linje 19 och jag åker med 17, ja då vet jag att det inte berör mig. Men jag ser ordet Gullmarsplan, ojdå, det rör ju mig... kan man tro om man har bråttom... vilket man har om det är stopp i trafiken.

Varför göra rätt och enkelt, när man kan göra fel å svårt?
Rico

Inlägg av Rico »

bruse skrev:
Lars Stegenius skrev:
bruse skrev: Jo, jag begriper det, men varför anges inte det?

//Lars S
Information ska vara korrekt och tydlig. Särskilt när informationen handlar om det som avviker från det normala. Alla har inte en Storstockholms karta framför sig med alla stationer och gator. Säge rman linje 19 och jag åker med 17, ja då vet jag att det inte berör mig. Men jag ser ordet Gullmarsplan, ojdå, det rör ju mig... kan man tro om man har bråttom... vilket man har om det är stopp i trafiken.

Ja, varför informera nånting alls... folk blir ju förbannade hur man än gör...
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Rico skrev:
bruse skrev:
Lars Stegenius skrev: Varför vara tydlig när man kan vara otydlig? Något får väl folk räkna ut själva. 8)

//Lars S

Ja, precis, lägg ner hela versamheten, så kan vi lägga pengarna på sjukvården istället. Bra förslag.
Trötter

Inlägg av Trötter »

bruse skrev:
Rico skrev:
bruse skrev: Information ska vara korrekt och tydlig. Särskilt när informationen handlar om det som avviker från det normala. Alla har inte en Storstockholms karta framför sig med alla stationer och gator. Säge rman linje 19 och jag åker med 17, ja då vet jag att det inte berör mig. Men jag ser ordet Gullmarsplan, ojdå, det rör ju mig... kan man tro om man har bråttom... vilket man har om det är stopp i trafiken.

Ja, precis, lägg ner hela versamheten, så kan vi lägga pengarna på sjukvården istället. Bra förslag.
Om man bara sitter på forumet och klagar på SL (vilka förövrigt inte driver detta forum och detta således inte är rätt plats). Så har man nog ganska mycket för lite att göra.

Skriv ett mail till SL, eller ta en kopp kaffe istället för att ta upp cyberbyte och spy galla som vi andra tvingas läsa.
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Trötter skrev: Om man bara sitter på forumet och klagar på SL (vilka förövrigt inte driver detta forum och detta således inte är rätt plats). Så har man nog ganska mycket för lite att göra.

Skriv ett mail till SL, eller ta en kopp kaffe istället för att ta upp cyberbyte och spy galla som vi andra tvingas läsa.
1) har gjort utan resultat, eller märker du nån skillnad?
2) det också, men inte blev det bättre hos SL för det

Och, det är väl ingen som tvinagr dig att läsa det här va? Eller är det? Jag trodde det var helt friviligt? Så vem spyr galla?
virtual1

Inlägg av virtual1 »

bruse skrev:
Lars Stegenius skrev:
bruse skrev: Vilken linje? :evil:

//Lars S
Därför att det inte går några andra linjer än just #19 mellan Gullmars->Enskede gård????? - rätt redundant att skriva ut ngt sådant...
Skriv svar