Jourmaster
Läser man på SL:s sida kan man troa tt det är stopp på hela "gröna linjen". Varför kan de inte ange att det _bara_ rör sig om linje 19?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Det blir väl linje 19, det.bruse skrev:Vilken linje?Lars Stegenius skrev:Anges nu som stopp p.g.a. spårfel mellan Gullmarsplan och Enskede Gård.
//Lars S
Jo, jag begriper det, men varför anges inte det?Lars Stegenius skrev:Det blir väl linje 19, det.bruse skrev:Vilken linje?Lars Stegenius skrev:Anges nu som stopp p.g.a. spårfel mellan Gullmarsplan och Enskede Gård.
//Lars S
"Tekniskt fel på banan" som kan repareras tidigast under natten mot torsdag enligt en första prognos. Ska man gissa på en sönderkörd växel som måste bytas?
//Lars S
Information ska vara korrekt och tydlig. Särskilt när informationen handlar om det som avviker från det normala. Alla har inte en Storstockholms karta framför sig med alla stationer och gator. Säge rman linje 19 och jag åker med 17, ja då vet jag att det inte berör mig. Men jag ser ordet Gullmarsplan, ojdå, det rör ju mig... kan man tro om man har bråttom... vilket man har om det är stopp i trafiken.Lars Stegenius skrev:Varför vara tydlig när man kan vara otydlig? Något får väl folk räkna ut själva.bruse skrev:Jo, jag begriper det, men varför anges inte det?Lars Stegenius skrev: Det blir väl linje 19, det.
//Lars S![]()
//Lars S
Ja, varför informera nånting alls... folk blir ju förbannade hur man än gör...bruse skrev:Information ska vara korrekt och tydlig. Särskilt när informationen handlar om det som avviker från det normala. Alla har inte en Storstockholms karta framför sig med alla stationer och gator. Säge rman linje 19 och jag åker med 17, ja då vet jag att det inte berör mig. Men jag ser ordet Gullmarsplan, ojdå, det rör ju mig... kan man tro om man har bråttom... vilket man har om det är stopp i trafiken.Lars Stegenius skrev:Varför vara tydlig när man kan vara otydlig? Något får väl folk räkna ut själva.bruse skrev: Jo, jag begriper det, men varför anges inte det?![]()
//Lars S
Varför göra rätt och enkelt, när man kan göra fel å svårt?
Ja, precis, lägg ner hela versamheten, så kan vi lägga pengarna på sjukvården istället. Bra förslag.Rico skrev:Ja, varför informera nånting alls... folk blir ju förbannade hur man än gör...bruse skrev:Information ska vara korrekt och tydlig. Särskilt när informationen handlar om det som avviker från det normala. Alla har inte en Storstockholms karta framför sig med alla stationer och gator. Säge rman linje 19 och jag åker med 17, ja då vet jag att det inte berör mig. Men jag ser ordet Gullmarsplan, ojdå, det rör ju mig... kan man tro om man har bråttom... vilket man har om det är stopp i trafiken.Lars Stegenius skrev: Varför vara tydlig när man kan vara otydlig? Något får väl folk räkna ut själva.![]()
//Lars S
Om man bara sitter på forumet och klagar på SL (vilka förövrigt inte driver detta forum och detta således inte är rätt plats). Så har man nog ganska mycket för lite att göra.bruse skrev:Ja, precis, lägg ner hela versamheten, så kan vi lägga pengarna på sjukvården istället. Bra förslag.Rico skrev:Ja, varför informera nånting alls... folk blir ju förbannade hur man än gör...bruse skrev: Information ska vara korrekt och tydlig. Särskilt när informationen handlar om det som avviker från det normala. Alla har inte en Storstockholms karta framför sig med alla stationer och gator. Säge rman linje 19 och jag åker med 17, ja då vet jag att det inte berör mig. Men jag ser ordet Gullmarsplan, ojdå, det rör ju mig... kan man tro om man har bråttom... vilket man har om det är stopp i trafiken.
1) har gjort utan resultat, eller märker du nån skillnad?Trötter skrev: Om man bara sitter på forumet och klagar på SL (vilka förövrigt inte driver detta forum och detta således inte är rätt plats). Så har man nog ganska mycket för lite att göra.
Skriv ett mail till SL, eller ta en kopp kaffe istället för att ta upp cyberbyte och spy galla som vi andra tvingas läsa.
Därför att det inte går några andra linjer än just #19 mellan Gullmars->Enskede gård????? - rätt redundant att skriva ut ngt sådant...bruse skrev:Jo, jag begriper det, men varför anges inte det?Lars Stegenius skrev:Det blir väl linje 19, det.bruse skrev: Vilken linje?
"Tekniskt fel på banan" som kan repareras tidigast under natten mot torsdag enligt en första prognos. Ska man gissa på en sönderkörd växel som måste bytas?
//Lars S