Jag har en, kanske lite underlig fråga: Låg inte Amerikanska Ambassaden vid Oak Hill (i slingan vi Valdmarsudde)? Jag vet att Italienska Ambassaden nu ligger där, men har i långt back ett kom-ihåg att det var USAs. Om inte, varför heter det Oak Hill?
Skulle vara tacksam för svar.
mvh Dennis (bor i USA)
En fråga om Oak Hill
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
-
En fråga om Oak Hill
.Är intresserad av balance mellan de olika trafikmedlen. Är inte helt galen men nästan......
Hej!
Jag forskade lite i frågan och fann att Oak Hill hyrdes av den en amerikansk diplomat och affärsman, Ira Nelson Morris, under åren 1914-Jan. 1923. Han hyrde fastigheten i egenskap av amerikansk envoyé i Stockholm. Om Oak Hill var eller betraktades som USA's ambassad under den tiden vet jag dock inte.
Jag forskade lite i frågan och fann att Oak Hill hyrdes av den en amerikansk diplomat och affärsman, Ira Nelson Morris, under åren 1914-Jan. 1923. Han hyrde fastigheten i egenskap av amerikansk envoyé i Stockholm. Om Oak Hill var eller betraktades som USA's ambassad under den tiden vet jag dock inte.
M v h
Ingwar
Ingwar