Lars Stegenius skrev:Mikael Karlsson skrev:En trevlig upplevelse! Spårvagnen kan vara bra till mycket. Skulle vara något för Göteborg och kanske även Norrköping.
Mikael
Norrköping har väl en vagn ombyggd till rullande servering plus en matchande släpvagn inredd med bastu. Det tåget hälsade på på Djurgårdslinjen för några år sedan. Vad har hänt med det? Det var visst något problem med reklammålningen (för ett ölmärke).
//Lars S
Det projektet var nog kanske "lite för bra".
Omständigheterna med bl.a. "oseriös ledning", rättsligt efterspel m.m. fick det projektet att ta stopp. Det stoppades alltså av dåvarande entreprenörens högsta ledning, såtillvida att endast ingångna avtal följdes, därefter ingen aktivitet. Detta fram till det entreprenörsbyte som skedde sommaren 2004, därefter har Connex opererat vagnen (ej bastuvagnen) i en mindre omfattning.
Dock är det väl så, att det är svårt att få ekonomi i sånt här, med den alkoholpolitik som råder i detta land. För man måste ju vara medveten om att den här typen av verksamhet är nog inte lätt att få trafikföretag att satsa pengar i, om det inte går minst jämt upp.
Vad gäller vagnarna, så är M94 71 trafikduglig och i bra skick, rullar då och då på beställning. Släpen, bastuvagnen 119 och reservdelen 120, står i vagnhallen och är väl i princip till salu för den som så önskar. Vad gäller 119 så vill säkert de sponsorer som äger inredningen ha något för denna, annars tror jag nog kommunen släpper vagnarna för i princip inget, bara de hämtas från platsen.
//Leif D