Krångla inte till det mer för bussförarna!
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
-
Krångla inte till det mer för bussförarna!
En bra och intressant insändare från en irriterad bussförare publicerades i dag i Stockholm City. Läs den själv och ge din åsikt!
Daniel Mott
-
Nej, det handlar inte bara om 'gnällighet' för allt detta är ganska påtagliga och konkreta problem för dem av oss som är direkt berörda. Snarast handlar det om att byta ut detta obsoleta betalsystem per omgående. Det naiva (och i mitt tycke även något imbecilla) påpekandet om att vederbörande bör byta jobb ska man egentligen inte kommentera (då det inte är verklighetsförankrat), men jag gör det ändå med en motfråga. Vilket annat jobb ska en bussförare byta till? För stunden växer det inte direkt några jobb på träna och i övrigt så är det inte heller som så att alla människor är kvalificerade för alla jobb. Tycker även att man som förare primärt ska köra bussen och att betalningen kan ske på annat vis som gör att inte föraren behöver vara lika direkt involverad som nu. I övrigt håller jag med Mikael Karlsson då inte jag heller tror på nolltaxa, tvärtom snarare. Med en viss avgiftsfinansiering så blir kollektivtrafiken snarast bättre, bl.a. för att man då kan ställa helt andra krav på den. Med nolltaxa kan man knappast ställa några större krav på något.f skrev:Äh!
Bara ännu en gnällig förare, byt jobb om det är så jobbigt...
Mvh // Nico
»Quia ursus pusilli ingenii sum verba difficilia fastidio«
For I am a bear of very little brain, and long words bother me
For I am a bear of very little brain, and long words bother me
Visst, Mats, men knappast 300 Msek årligen, kanske runt 30Msek men förhoppningsvis knappast ens det. Hursom, att lägga 3500Msek årligen för att spara in engångskostnaden 300 Msek och om det nu är så högt den löpande 30MSek det blir på tio år att satsa 35000Msek för en "benefit" på 600 Msek, bättre spela lotto?mats skrev:Nåväl, det är ju inte enbart en engångskostnad utan det är ju en del löpande kostnader inblandade.VeVen skrev:Läste artikeln.
Intressant matematik.
Vilja satsa 3.5 miljarder årligen (SLs biljettintäkter) på att spara in en engångskostnad på 300 miljoner (nytt biljettsystem). . .
småler VeVeN
//Tony
Med reservation för tyckfel.