Juletresalg på Skjoldenæsholm

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Andy

Juletresalg på Skjoldenæsholm

Inlägg av Andy »

Hei!
Hvem fra forumet her vil jeg på et tidspunkt kunne møte på juletresalget på Skjoldenæsholm i Danmark?

Andreas
Användarens profilbild
2763

Re: Juletresalg på Skjoldenæsholm

Inlägg av 2763 »

Andy skrev:Hei!
Hvem fra forumet her vil jeg på et tidspunkt kunne møte på juletresalget på Skjoldenæsholm i Danmark?

Andreas
Det kan du läsa i medarbejderinformation 10 som kom till mig igår, den kanske kommer i din låda idag, det är ju lite längre för postdiligensen till Oslo :lol:

Jag stod i alla fall med, och du med såg jag.

Vad som är intressantare är vilka är de femton SSS:are som kommer och skall få njuta av danskt julehygge för det förtäljde inte medarbejderinformation 10.

/Tony
Med reservation för tyckfel.
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Hei Tony!
Fikk den i posten i går jeg og, men jeg tenkte også mest på de SSS'erne som kommer!

Vi ses der da, jeg kommer allerede på fredag ettermidag, etter å ha besett den nye metroen i København!
Før det skal jeg drikke øl på DFDS Pearl Of Scandinavia!

Andreas
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Andy skrev:Hei Tony!

Andreas
Då vet vi varför den seglar in i Kullaberg, om det nu skulle hända igen...
(Hände i motsatt riktning 1972(?) med "Kronprinsesse Margerethe" mitt under en reklamkampanj i Norge, "Ta med danskebåten, noe mer æn en sjøreise", vilket var tämligen slående - korrigera f.ö. gärna min norska!)

/Tony
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

TonyM skrev:

Andreas
(Hände i motsatt riktning 1972(?) med "Kronprinsesse Margerethe" mitt under en reklamkampanj i Norge, "Ta med danskebåten, noe mer æn en sjøreise", vilket var tämligen slående - korrigera f.ö. gärna min norska!)

/Tony
Nå er jeg ikke helt med på hva du mener Tony!
Venligst forklar!

Andreas

P.S. Din norsk er nesten godkjent, tren mere, så kan du flytte hit også :P
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Andy skrev:
TonyM skrev:

Andreas

/Tony
Nå er jeg ikke helt med på hva du mener Tony!
Venligst forklar!

Andreas

P.S. Din norsk er nesten godkjent, tren mere, så kan du flytte hit også :P
1972 rännde det som vi som är uppfödda i den skånska myllan kallar för Oslobåten in i Kullaberg. Orsaken var en något överförfriskad kapten.

Passagerarna fick evakueras från oslofärjan medelst DSB/SJ tågfärjor från Helsingborg/Helsingør-leden (Det finnes bilder på Kärnan liggandes långsides med den strandade oslobåten)

I Nordens Högst belägna och ljusstarkaste fyr, Kullens Fyr strax ovanför grundstötningsplatsen finns en liten utställning. Är du i Helsingborgstrakten någon gång så kan du ju passa på att åka på den så vitt jag vet enda vägen i Sverige med "Bompeng" som leder upp till fyren.

/T
Användarens profilbild
Andy

Inlägg av Andy »

Hei!
Ikke rart jeg ikke skjønte noe av dette, var jo ikke engang født i 1972!

Det høres ut som en intresang ting jeg kan gjøre hvis jeg er i de traktene engang å besøke dette fyret / utstillingen!

Andreas
Låst