Hei!
Hvem fra forumet her vil jeg på et tidspunkt kunne møte på juletresalget på Skjoldenæsholm i Danmark?
Andreas
Juletresalg på Skjoldenæsholm
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Re: Juletresalg på Skjoldenæsholm
Det kan du läsa i medarbejderinformation 10 som kom till mig igår, den kanske kommer i din låda idag, det är ju lite längre för postdiligensen till OsloAndy skrev:Hei!
Hvem fra forumet her vil jeg på et tidspunkt kunne møte på juletresalget på Skjoldenæsholm i Danmark?
Andreas

Jag stod i alla fall med, och du med såg jag.
Vad som är intressantare är vilka är de femton SSS:are som kommer och skall få njuta av danskt julehygge för det förtäljde inte medarbejderinformation 10.
/Tony
Med reservation för tyckfel.
Då vet vi varför den seglar in i Kullaberg, om det nu skulle hända igen...Andy skrev:Hei Tony!
Før det skal jeg drikke øl på DFDS Pearl Of Scandinavia!
Andreas
(Hände i motsatt riktning 1972(?) med "Kronprinsesse Margerethe" mitt under en reklamkampanj i Norge, "Ta med danskebåten, noe mer æn en sjøreise", vilket var tämligen slående - korrigera f.ö. gärna min norska!)
/Tony
Nå er jeg ikke helt med på hva du mener Tony!TonyM skrev:Då vet vi varför den seglar in i Kullaberg, om det nu skulle hända igen...Andy skrev:Hei Tony!
Andreas
(Hände i motsatt riktning 1972(?) med "Kronprinsesse Margerethe" mitt under en reklamkampanj i Norge, "Ta med danskebåten, noe mer æn en sjøreise", vilket var tämligen slående - korrigera f.ö. gärna min norska!)
/Tony
Venligst forklar!
Andreas
P.S. Din norsk er nesten godkjent, tren mere, så kan du flytte hit også

1972 rännde det som vi som är uppfödda i den skånska myllan kallar för Oslobåten in i Kullaberg. Orsaken var en något överförfriskad kapten.Andy skrev:Nå er jeg ikke helt med på hva du mener Tony!TonyM skrev:Då vet vi varför den seglar in i Kullaberg, om det nu skulle hända igen...Andy skrev:Hei Tony!
Andreas
/Tony
Venligst forklar!
Andreas
P.S. Din norsk er nesten godkjent, tren mere, så kan du flytte hit også
Passagerarna fick evakueras från oslofärjan medelst DSB/SJ tågfärjor från Helsingborg/Helsingør-leden (Det finnes bilder på Kärnan liggandes långsides med den strandade oslobåten)
I Nordens Högst belägna och ljusstarkaste fyr, Kullens Fyr strax ovanför grundstötningsplatsen finns en liten utställning. Är du i Helsingborgstrakten någon gång så kan du ju passa på att åka på den så vitt jag vet enda vägen i Sverige med "Bompeng" som leder upp till fyren.
/T