Få se vad jag kan göra då jag är tillbaka i sverige, men de bilder på chilenska tåg jag hann ta är: (orkade inte ta så många då jag åkte ner till Temuco så var det natt så jag sparade med o ta på tillbakaresan men på vägen tillbaka hade vi en personolycka och jag känner en av tågvärdarna så jag var inte så pigg. Jag åker dock igen dec 2006)
Dubbelspåret i Viña är än så länge inte klar, men snart så. När jag var där höll de på som bäst att göra allt och då de grävde ner det mesta så var det kaos i biltrafiken under rusningen. Det är sagt att det ska vara klart vid årskiftet typ. Men Chilenska byggschemor.... Jag ska fråga min mamma om hon kan ta lite bilder på tåg där nere då hon är där på semester och har digitalkameran med sig. När jag var där var det fortfarande enkelspår med något som såg ut som en enhet X1 fast med tre vagnar. Dumt nog hade jag inte med mig kameran den dagen o man tänkte att man har ju tid.. Jo tjena...
På tal om bergbanan, jag var där i två o en halv månad, bodde för det mesta i Viña i våran bostadsrätt, såg aldrig någon bergbana, dock finns det några hissliknande saker upp för en sluttning i Valparaiso som är rätt så kända. Kanske dom du syftade på?
De vackra elloken som drar tåget var tyvärr på en annan plattform, hann precis inte filma en frånkoppling och tillkoppling tack vare en carabinero som inte förstod min facination av tåg.
Har en film dock inspelad vid samma tillfälle med min DV kamera som jag kan sätta ut på nätet.