Fyra C20 på bron

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
NerdBoy

Fyra C20 på bron

Inlägg av NerdBoy »

"Fyra C20 snyggt uppradade på bron, hur svårt kan det vara?" :wink:

Svårare än man tror. :( Jag stod en dryg halvtimme i duggregnet innan det var dags att skynda hemåt, och det närmaste jag kom var det här:

Bild

/Calle
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Hej Calle!

Grattis!!! :D

Ser ut som du blev först med att få fyra C20 tåg på bron samtidigt, att få dom snyggt brevid varandra lär nog bli mkt tuffare!

Undrar samtidigt om jag kan få använda bilden på min hemsida, som månadens bild. Självklart i samma skick som här och med anvisning om att du är (C) ägare till bilden, samt att jag har fått tillstånd från dig.
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

M224 skrev:Hej Calle!

Grattis!!! :D

Ser ut som du blev först med att få fyra C20 tåg på bron samtidigt, att få dom snyggt brevid varandra lär nog bli mkt tuffare!

Undrar samtidigt om jag kan få använda bilden på min hemsida, som månadens bild. Självklart i samma skick som här och med anvisning om att du är (C) ägare till bilden, samt att jag har fått tillstånd från dig.
Tack. :D

Visst får du använda bilden. Det är bara att kopiera den eller använda URL:en till bilden ovan, gör det som passar dig bäst.

/Calle
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Tackar :D

Lägger upp den imorgon :-)
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Äntligen!!! :D

Suverän bild, NerdBoy! Visserligen skulle det vara ännu läckrare med alla fyra i linje, men om det är något tåg som ska vara längre ifrån de andra så är det det yttersta - nu ser man ju klart och tydligt alla tågen, och de övriga tre är ju snyggt uppradade.
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

En halvtimma är nog en kort tid för att lyckas få en sån bra bild! Det är ju, som kildor redan påpekat, rätt tåg som avviker från de andras placering!
Lägg också till att de andra tre tågen intre står vid plattformen utan förmodligen är i rörelse, vilket gör bilden mer exklusiv!

Snyggt :!:
Wildhog
Kontakt:

Inlägg av Wildhog »

Skitsnygg bild! Applåder! Bra att det inte är en fotomontage som skulle vara väsentligt lättare genom en stativ o ta alla fyra samtidigt men detta är ju konst i stället för fusk!
/tågvärd på stockholmståg
JDS

Inlägg av JDS »

Nu är det bara att ta sig an nästa utmaning: Att fånga fem tåg på samma bild. Det är inte omöjligt! (Fast det gäller väl att veta när man skall vara där!)
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

JDS skrev:Nu är det bara att ta sig an nästa utmaning: Att fånga fem tåg på samma bild. Det är inte omöjligt! (Fast det gäller väl att veta när man skall vara där!)
Och när händer det????
Gemfeldt

Inlägg av Gemfeldt »

Jag tycker mig dessutom se fem enheter litt C20, minst två går som multippel längst till höger, så bilden bara blir "fetare".
Wildhog
Kontakt:

Inlägg av Wildhog »

Ska man verkligen hårddra det hela så syns hela 8 st enheter litt C20 på bild...
essin

Inlägg av essin »

kildor skrev:
JDS skrev:Nu är det bara att ta sig an nästa utmaning: Att fånga fem tåg på samma bild. Det är inte omöjligt! (Fast det gäller väl att veta när man skall vara där!)
Och när händer det????
Tillåter signaleringen att ett tåg befinner sig på övergångsspåret (eller vad det heter) i mitten medan ett annat är på spåret det ska in på? Även om det skulle vara möjligt, får man nog vänta länge innan man får se en sån manöver...
Wildhog skrev:Ska man verkligen hårddra det hela så syns hela 8 st enheter litt C20 på bild...
Den åttonde, är det den man bara ser yttersta kanten av i tåget längst till vänster?
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Wildhog skrev:Ska man verkligen hårddra det hela så syns hela 8 st enheter litt C20 på bild...
Jamen, då har vi nästa utmaning då. Åtta C20-enheter har vi på bild här. Vem är först med nio? tio? elva? tolv? :D
Wildhog
Kontakt:

Inlägg av Wildhog »

kildor skrev:
Jamen, då har vi nästa utmaning då. Åtta C20-enheter har vi på bild här. Vem är först med nio? tio? elva? tolv? :D
Det var farligt nära att Nerdboy fick hela nio C20 med på bild, om man ser noga på tredje tunnelbanan från vänster, så ser man B,M och A vagn så det var bara pyttelite kvar innan den också fick lite fart o kom iväg. Så det var på håret, vad kan det vara? Bara någon meter som den behövt tuffa fram eller röda linjens C20 åkt lite längre in i plattformen? Vem vet? Återstår att se... Tror dock smärtgränsen är tio, går nog med en vidvinkellins att ta flera... Någon som har en APS inställd på panorama eller liknande som anser sig kallad?
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Äh, varför inte dra till med sex stycken när man ändå håller på? :wink:

Bild

...vilket jag gjorde med en viss vånda, för nu kommer ni säkert inte tro att den första bilden i tråden är riktig... :?

/Calle
Wildhog
Kontakt:

Inlägg av Wildhog »

O med Eniro 118 118 tåget på ena sidan! Grattis! Tog ny rekord i antal enheter med råge! 16 st om jag inte ser helt fel, jag reserverar mig för ev. fel då jag är duktigt trött just nu hehehe...
Magnus H

Inlägg av Magnus H »

Wildhog skrev:O med Eniro 118 118 tåget på ena sidan! Grattis! Tog ny rekord i antal enheter med råge! 16 st om jag inte ser helt fel, jag reserverar mig för ev. fel då jag är duktigt trött just nu hehehe...
Det finns bara 5 spår!! :D
Användarens profilbild
kildor

Inlägg av kildor »

Kul bild! Men det är väl ändå MTV/Pimp my ride vi ser...
Ragna T

He - he, inte så tokigt gjort!

Inlägg av Ragna T »

Ett gott skratt till morgonfikat!

Snyggt montage! Något litet perspektivfel (tåget på den för fototillfället med ett sjätte spår utbyggda bron på Munkbrosidan), inte så vanligt med 22-vagnar på Bana 2 osv.

Men nog skulle man vilja stå i Slussenkarusellen och digga C20-vagnar om det rör sig så många tåg samtidigt på bron! Om dessutom spårvagnarna med sina vändslingor varit kvar uppe på Södermalmstorg, så hade lyckan varit total!

By the way, var finns/fanns den samlade plats för spårtrafik i världen, där det största antalet axelpassager per dygn för spårfordon kan/kunde registreras? Jag känner i varje fall till en plats, där så var fallet för ett antal år sedan.

Nu åter till morgonfikat!

/Ruggige C20-diggaren
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Brunnsparken är nog en het kandidat, åtminstone på spårvägsfronten.

39% av alla passager torde ske med M31 och 6 axlar.
61% av alla pasager torde ske med M28/M29 och 8 axlar

Detta ger i så fall 7,22 axlar per 27 sekunder, eller 963 axlar i timmen, förutsatt att Lisebergslinjen/Ringlinjen inte körs (Vi skiljer på föreningen och linjesträckningen) Då tillkommer mellan 2 och 8 axlar per tåg och timme.

//Tony
Med reservation för tyckfel.
Skriv svar