Hei!
Har M-31 358 kommet i trafikk igjen i Göteborg etter sitt Oslobesøk?
Har også hørt rykter at hele opplegget med denne vognen faktisk var betalt av Mittenwalde Gerätebau (MGB) som har produsert midtdelen i vognen!
Sikkert forå reklamere for denne ombygningen, men kunne man ikke lånt en vogn i Norrköping istedenfor, som kansje hadde klart å kjøre mere enn 300 meter utafor vognhallen?
Andreas
M-31 358
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
M-31 358
Hej !
Jag har svårt att tro att Mittenwalde Gerätebau (MGB), skulle finnansiera att en vagn från Norrköping togs till Oslo.
Mellandelarna i Norrköpings vagnar är original Düwag, som byggts om i Norrköping, alltså de mellandelar som först tog bort då vagnarna importerades.
Mittenwalde Gerätebau (MGB) vill ju säkert sälja sina mittdelar till Oslo, allså måste det ju vara en vagn med deras mittdel som visas.
//Leif D
Jag har svårt att tro att Mittenwalde Gerätebau (MGB), skulle finnansiera att en vagn från Norrköping togs till Oslo.
Mellandelarna i Norrköpings vagnar är original Düwag, som byggts om i Norrköping, alltså de mellandelar som först tog bort då vagnarna importerades.
Mittenwalde Gerätebau (MGB) vill ju säkert sälja sina mittdelar till Oslo, allså måste det ju vara en vagn med deras mittdel som visas.
//Leif D
Mittenwalde Gerätebau og Norrköping
Hei!
Trodde disse vognene hadde samme midtdel som M-31 jeg!
Men når du sier det med orginale DÜWAG midtdeler så kan jo huske at Sjoldnæsholm fikk restene av to vogner som Norrköping hadde tatt midtdelen av!
Er disse midtdelene bygd om til lavgulv?
Andreas
(Som snart må dra til Sverige for å kjøre sporvogn)
Trodde disse vognene hadde samme midtdel som M-31 jeg!
Men når du sier det med orginale DÜWAG midtdeler så kan jo huske at Sjoldnæsholm fikk restene av to vogner som Norrköping hadde tatt midtdelen av!
Er disse midtdelene bygd om til lavgulv?
Andreas
(Som snart må dra til Sverige for å kjøre sporvogn)
- BaardB
- Inlägg: 1765
- Blev medlem: fredag 06 september 2002 7:19
- Ort: Oslo, utflyttet fra Trondheim!
- Kontakt:
M-31 358
Nå kan du selv, via nettet, se hva denne tyske fabrikken leverer - og til hvem:
http://www.mgb-gmbh.de/
/Baard
http://www.mgb-gmbh.de/

/Baard
Mittenwalde Gerätebau og Norrköping
Jodå, alla mellandelar (10 st) är ombyggda med låggolvsdel och i trafik.Men når du sier det med orginale DÜWAG midtdeler så kan jo huske at Sjoldnæsholm fikk restene av to vogner som Norrköping hadde tatt midtdelen av!
Er disse midtdelene bygd om til lavgulv?
Bilder m.m. finns på denna länk: http://w1.112.telia.com/~u11206417/
//Leif D
Mittdelar Norrköping
Hela ombyggnaden från M94 till M97, inklusive mellandel är gjord på spårvägens egen verkstad i Norrköping. Dock med en hel del inhyrd personal och med hjälp av mekanisk industri på orten.
Ombyggnaden innefattade förutom inkoppling av mellandel och ombyggnad av den, även byte av hela elsystemet, inklusiven uppkopplingssystem (från BBC Feinstufer till Kiepe tyristorstyrning), dessutom helt ny front och ändring av bakdel.
Totalt byggdes 10 vagnar om på detta sätt.
//Leif D
Ombyggnaden innefattade förutom inkoppling av mellandel och ombyggnad av den, även byte av hela elsystemet, inklusiven uppkopplingssystem (från BBC Feinstufer till Kiepe tyristorstyrning), dessutom helt ny front och ändring av bakdel.
Totalt byggdes 10 vagnar om på detta sätt.
//Leif D