Glade Stinsen på södra station rekomenderas starkt!
--------
(Jourmaster har editerat ämnesrubriken eftersom "Stockholmsförmåner" inte uppfyller kravet för att ämnet skall få stå kvar i "Spisa"
Reglerna för att göra inlägg i spisa är enkla och finns här:http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=3061.)
-------
Stockholm/Södra station
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Tipsa om lokaltrafikskultur som böcker, film, museer, krogar, resmål, platser, linjer, städer osv. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Re: Stockholm/Södra station
Jourmaster följer visst inte heller reglernaReglerna på länken skrev:I detta fora finns några speciella men enkla förhållningsregler. Inga undantag ges, felaktiga inlägg raderas ovillkorligen! De redigeras inte av någon moderator, administratör, utan enbart av dig själv! Använd sunt förnuft och ditt omdöme.

- Jourmaster
- Moderator
Jag har svårt att ge Mr Burns fel i frågan.
Orsaken till att regeln om radering finns är att det inte är forumpersonalens (Jour-, Info- och Webmaster) uppgift att gå in och editera. Samt för att vi inte skall stå med extra arbetsuppgifter upp över öronen om saker ballar ur.
Att jag nu valde att vara vänlig i detta fallet hoppas jag att det uppskattas även av fler än Mr. Burns samtidigt som jag förutsätter att alla accepterar att jag eller någon av de andra Jourmastrarna gör ett annat val nästa gång.
Nu känner jag också att det är läge att stämma i bäcken lite här: Spisa är inte ett forum för debatt om huruvida regler skall följas. Inlägg efter detta som inte avhandlar "Glade Stinsen" på Södra station i Stockholm i denna tråd kommer att raderas.
/Jourmaster
Orsaken till att regeln om radering finns är att det inte är forumpersonalens (Jour-, Info- och Webmaster) uppgift att gå in och editera. Samt för att vi inte skall stå med extra arbetsuppgifter upp över öronen om saker ballar ur.
Att jag nu valde att vara vänlig i detta fallet hoppas jag att det uppskattas även av fler än Mr. Burns samtidigt som jag förutsätter att alla accepterar att jag eller någon av de andra Jourmastrarna gör ett annat val nästa gång.
Nu känner jag också att det är läge att stämma i bäcken lite här: Spisa är inte ett forum för debatt om huruvida regler skall följas. Inlägg efter detta som inte avhandlar "Glade Stinsen" på Södra station i Stockholm i denna tråd kommer att raderas.
/Jourmaster
Jourhavande forummoderator.
Stinsenlådan
Tja, egentligen är det väl ett ställe som lite grand har inriktat sig på yrkesfolk. Riktiga lokförare (som jobbar på statsbanor) har nämligen rabatt på det mesta ur sortimentet - framför allt Stinsenlådan. Det är en ohyggligt god skomakarlåda, som företrädesvis avnjuts tillsammans med en Staropramen (enligt mitt tycke)! Men jag lovar - stället är värt ett besök. Lite kuriosa för dem som varit där tidigare, var att ägaren var "småsamlare" och rabatterade extra för dem som donerade uniformsdetaljer, som sedan placerades upp på en särskild vägg inne i restaurangen! Bara det var värt ett besök!