Denna signal står i Näsbypark, ca 20 meter nordost om stoppbocken...
Signalen pekar alltså i riktning FRÅN banan
Min undran är vad signalen använts till?
Min egen gissning är att den har haft något att göra med växlarna på det f d rundgångssspåret som numera inte existerar.
Men varför tog man inte bort signalen?
Någon som kan svaret?
EDIT: Låter bilden ligga uppe tills helgen är över, hoppas någon kan svaret då!!!
Senast redigerad av Byggare Bob den torsdag 25 november 2004 7:22, redigerad totalt 2 gång.
Byggare Bob skrev:Denna signal står i Näsbypark, ca 20 meter nordost om stoppbocken...
Min egen gissning är att den har haft något att göra med växlarna på det f d rundgångssspåret som numera inte existerar.
Någon som kan svaret?
Jag har ingen aning om svaret, men konstaterar att reklamen för en gångs skull är välplacerad.
Tråkigt att man inte hann kolla in bilden. Om du inte får svar på en Rb-fråga här borde du lägga in bilden i Postvagnen. Där finns många experter på järnvägar i allmänhet och Roslagsbanan i synnerhet.
Byggare Bob skrev:Denna signal står i Näsbypark, ca 20 meter nordost om stoppbocken...
Någon som kan svaret?
EDIT: Låter bilden ligga uppe tills helgen är över, hoppas någon kan svaret då!!!
Nu ser jag inte bilden och det var ett bra tag sedan jag var i nbp men jag misstänker starkt att du fotat signalen som kontrollerade fjäderväxeln för rundgång.