Signalen som någon glömde

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Byggare Bob

Signalen som någon glömde

Inlägg av Byggare Bob »

Denna signal står i Näsbypark, ca 20 meter nordost om stoppbocken...
Signalen pekar alltså i riktning FRÅN banan
Min undran är vad signalen använts till?
Min egen gissning är att den har haft något att göra med växlarna på det f d rundgångssspåret som numera inte existerar.
Men varför tog man inte bort signalen?
Någon som kan svaret?
EDIT: Låter bilden ligga uppe tills helgen är över, hoppas någon kan svaret då!!! :D

Bild
Senast redigerad av Byggare Bob den torsdag 25 november 2004 7:22, redigerad totalt 2 gång.
Axel
Kontakt:

Re: Signalen som någon glömde

Inlägg av Axel »

Byggare Bob skrev:Denna signal står i Näsbypark, ca 20 meter nordost om stoppbocken...
Min egen gissning är att den har haft något att göra med växlarna på det f d rundgångssspåret som numera inte existerar.
Någon som kan svaret?
Bild
Jag har ingen aning om svaret, men konstaterar att reklamen för en gångs skull är välplacerad. :P

--
Axel
Gäst

Inlägg av Gäst »

kan du sätta tillbaka bilden igen så att man får kolla?
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

Tråkigt att man inte hann kolla in bilden. Om du inte får svar på en Rb-fråga här borde du lägga in bilden i Postvagnen. Där finns många experter på järnvägar i allmänhet och Roslagsbanan i synnerhet.
Användarens profilbild
BaardB
Kontakt:

Inlägg av BaardB »

Jeg vil også gjerne at "Byggare Bob" legger tilbake bilden :(
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

Har nu lagt in bilden på nytt, kopiera gärna av den om ni behöver fundera, för på fredag åker den bort (behöver serverutrymmet!)
Shunten
Kontakt:

Re: Signalen som någon glömde

Inlägg av Shunten »

Byggare Bob skrev:Denna signal står i Näsbypark, ca 20 meter nordost om stoppbocken...
Någon som kan svaret?
EDIT: Låter bilden ligga uppe tills helgen är över, hoppas någon kan svaret då!!! :D

Bild
Nu ser jag inte bilden och det var ett bra tag sedan jag var i nbp men jag misstänker starkt att du fotat signalen som kontrollerade fjäderväxeln för rundgång.

///Kalle
Skriv svar