Betala till konduktören och fortsätt framåt eller låt dig straffas för stöld enligt sharia. (Obs P-kassan tillhandahåller ej reservhänder) Allah är stor.
Jeg tror dette bilde er fra t-banen i Kairo. Og på t-banen i Kairo er alltid første vogn reservert kvinner.
Tror det er til for at kvinner ikke skal føle seg undertrykket, og at de kanskje skal føle seg trygge når de tar undergrunnen. Men uansett kvinner har rett til den første vogna på t-banen i Kairo.
William G.S skrev:Jeg tror dette bilde er fra t-banen i Kairo. Og på t-banen i Kairo er alltid første vogn reservert kvinner.
Tror det er til for at kvinner ikke skal føle seg undertrykket, og at de kanskje skal føle seg trygge når de tar undergrunnen. Men uansett kvinner har rett til den første vogna på t-banen i Kairo.
Bilden är mycket riktigt från ett Egyptiskt fordon. Dock befinner sig detta fordon precis mitt på Sjælland och går under namnet APTA 815, snart kommer förberedelserna av vagnen inför stundande återbyggnad till KS 815 att inledas.
William G.S skrev:Jeg tror dette bilde er fra t-banen i Kairo. Og på t-banen i Kairo er alltid første vogn reservert kvinner.
Av vana egyptenresernärer har jag fått veta att det tydligen saknas standart för vilka vagnar i spårvagns ocg t-tåg som är upplåtna enbart för kvinnor. I bland är det den främsta vagnen, ibland den bakersta, därimellan den mellersta...
Det är iallafall så att kvinnor får åka i vilken vagn de vill, emedan män inte får åka i de vagnar som är avsedda enbart för kvinnor.
Rätt som Tony skrev, bilden är exponerad i en Düwag-vagn som numera tillhör ett visst spårvägsmuseum i Danmark.
Eftersom ledvognene har indgang bagi og udgange længere fremme, har jeg en svær mistanke om, at egypterne gerne vil have passagererne til at gå fremad. De har jo ikke den helt store glæde af de skilte, Københavns Sporveje så generøst lod sidde i vognene ved afsendelsen, og som stadig sidder i vognene.