Ett av argumenten för att lägga ned linje 712 och att flytta på linje 740 från Huddinge station bort till Björnkulla, var att frigöra kapacitet vid bussterminalen för att underlätta renoveringen. Det läste jag någonstans från kommunen. Jag har för mig att det var i en remiss Huddinge Kommun skrev till Trafikförvaltningen. Båda linjeförändringarna har genomförts. Jag hittar dock inte någon information alls på Region Stockholms webbplats om att bussterminalen ska renoveras. Någon som vet mer?
Konstruktionen av busskurerna är äldre, samt taken. Troligen slitet. Bussterminalen har, utöver skyltarna SL ska byta ut över hela länet vid busskurerna, särskilda äldre svarta skärmar som är drygt 20 år gamla och därmed troligen också slutar fungera när 2G och 3G nätet läggs ner. Se bild nedan, det är alltså inte de grå vanliga digitala skyltarna vid busskurerna.
https://mittprivatakrig.com/wp-content/ ... 72022.jpg
Hissen är i sämre skick och ser grovt uppskattat ut att vara drygt 30 år gammal. Obs, inte den vid pendeltågsstationen - jag menar den vid bussarna.
Renovering av Huddinge Bussterminal
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
-
Re: Renovering av Huddinge Bussterminal
Hissen är från 1989. Den må se förjävlig ut men går ganska smidigt ändå.