Här finns en väldigt fin bild på en arbetsvagn som skall dra hem en spårvagn som fått fel.
Hur gick det till att få en arbetsvagn före en spårvagn på samma spår? Det fanns väl inte så många övergångsspår?
Körde man till närmaste T-korsning, backar baklänges i växeln, mot körriktningen för att ånyo backa genom nästa växel, byta färdriktning för att komma in på spåret där haveristen står?
-Per
Stockholmskalendern Juli 2024
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Stockholmskalendern Juli 2024
Sluta med plågsamma särskrivningar! Ord som uttalas ihop skall också skrivas ihop!
Re: Stockholmskalendern Juli 2024
Sånt där är olika varje gång. Ofta fick nog bakomvarande trafikvagn skjuta trasan till närmaste slinga eller liknande, där den sedan hämtades av dragvagnen i ”rätt” ände. Men andra gånger stod den kanske så till att dragvagnen kunde kopplas till genom en kort motspårskörning, till exempel efter backvändning i närmaste slinga eller korsning.
-
- Inlägg: 2125
- Blev medlem: måndag 08 november 2010 13:50
Re: Stockholmskalendern Juli 2024
Använde inte SS/SL tungbärgare också, har för mig att jag sett en bild av det?