Man ska få T-banestationerna att bli, eller iall fall kännas, tryggare. Man börjar med Ropsten. "Ropsten först ut med stationslyft på röda linjen"
Tamsons säger "I Ropsten räknar vi med en kostnad på drygt 100 000 kronor". Det låter lågt. Det trodde jag bara skulle räcka till att bestämma vad som ska göras.
Tunnelbanan ska få stationslyft
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Tunnelbanan ska få stationslyft
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Re: Tunnelbanan ska få stationslyft
100.000 kr är ingenting. Trodde att man på allvar skulle börja byta ut skyltar m.m.
Re: Tunnelbanan ska få stationslyft
Annars behöver väl Slussen ständigt lyftas. Plattformarna står väl till och med på domkrafter för att man måste justera då och då.
Genius on call
Re: Tunnelbanan ska få stationslyft
Snarare taket; dock är jag osäker på om det gällde den del av överdäckningen som fortfarande är kvar (Ryssgården) eller om det gällde Södermalmstorg där den för tillfället är borttagen. Men om inte annat får man tillbaka problemet när den läggs tillbaka, då man ju såvitt jag vet inte vare sig utfört eller planerar någon förstärkning av dess grundläggning...