Tunnelbanan ska få stationslyft

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
LÅ1
Inlägg: 14849
Blev medlem: tisdag 15 mars 2005 15:32
Ort: Kungliga huvudstaden

Tunnelbanan ska få stationslyft

Inlägg av LÅ1 »

Man ska få T-banestationerna att bli, eller iall fall kännas, tryggare. Man börjar med Ropsten. "Ropsten först ut med stationslyft på röda linjen"

Tamsons säger "I Ropsten räknar vi med en kostnad på drygt 100 000 kronor". Det låter lågt. Det trodde jag bara skulle räcka till att bestämma vad som ska göras. :)
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Användarens profilbild
M224
Inlägg: 5759
Blev medlem: måndag 13 januari 2003 16:38
Ort: Stockholm

Re: Tunnelbanan ska få stationslyft

Inlägg av M224 »

100.000 kr är ingenting. Trodde att man på allvar skulle börja byta ut skyltar m.m.
Användarens profilbild
Odd
Inlägg: 6511
Blev medlem: onsdag 11 september 2002 23:03

Re: Tunnelbanan ska få stationslyft

Inlägg av Odd »

Annars behöver väl Slussen ständigt lyftas. Plattformarna står väl till och med på domkrafter för att man måste justera då och då. :-D
Genius on call
daniel_s
Inlägg: 14211
Blev medlem: fredag 13 september 2002 15:40

Re: Tunnelbanan ska få stationslyft

Inlägg av daniel_s »

Odd skrev: söndag 22 maj 2022 19:31 Annars behöver väl Slussen ständigt lyftas. Plattformarna står väl till och med på domkrafter för att man måste justera då och då. :-D
Snarare taket; dock är jag osäker på om det gällde den del av överdäckningen som fortfarande är kvar (Ryssgården) eller om det gällde Södermalmstorg där den för tillfället är borttagen. Men om inte annat får man tillbaka problemet när den läggs tillbaka, då man ju såvitt jag vet inte vare sig utfört eller planerar någon förstärkning av dess grundläggning...
Skriv svar