
Väntan - både på vagn och slutet
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Re: Väntan - både på vagn och slutet
Det var en fin bild!
Re: Väntan - både på vagn och slutet
Ja, det var en riktigt fin bild! Och visst är det Helsingborg? När är den tagen? Spåren ser inte ut att vara i så dåligt skick ändå! Vad är det för befästning som används?
Besök gärna min hemsida http://www.jowahlen.se!
Re: Väntan - både på vagn och slutet
Mycket fin bild!
Visst är det utanför Spårvagnshallen? Industrigatan mot Råå rakt fram och spåret som svänger av går upp på Skogsgatan?
Visst är det utanför Spårvagnshallen? Industrigatan mot Råå rakt fram och spåret som svänger av går upp på Skogsgatan?
Re: Väntan - både på vagn och slutet
Ja, bilden är tagen i Helsingborg vid Triangeln där vagnhallen också låg. En vagn på linje 3 på Lussebäcken har just passerat in mot Skogsgatan. Hållplatsskylten för buss skvallrar om nya tider.
Re: Väntan - både på vagn och slutet
Godstrafiken till och från Kopparverket var ju rätt omfattande och pågick till och med fredag 8 september 1967. Sträckan Kopparverket-Råå var i sämre skick liksom Rådmansgatan-Johan Banérs gata (Tågaborg), signalreglerad enkelspårssträcka på egen banvall.Joakim W skrev:Ja, det var en riktigt fin bild! Och visst är det Helsingborg? När är den tagen? Spåren ser inte ut att vara i så dåligt skick ändå! Vad är det för befästning som används?
Re: Väntan - både på vagn och slutet
Väldigt helsingborgsk växel med tajt moträl och rymligare flänsbärande korsning, för att hantera de olika hjulprofilerna på spårvagnar och godsvagnar antar jag.