Sida 1 av 1

C30 2315 Marievik

Postat: fredag 15 januari 2021 19:39
av antonlidstrom71
Förmedlar här några bilder från när 2315 levererades.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Mvh Anton

Re: C30 2315 Marievik

Postat: fredag 15 januari 2021 21:50
av Torbjörn
Hej!
Det hade varit intressant att få se bilder från själva leveransen med SJ (?) fordon från Trafikverkets spår till Marievik och sedan överväxlingen till Tvärbanan och hämtningen därifrån till Gup men du kanske inte hade tillfälle att dokumentera detta? Snygga bilder i alla fall...;-)!
Hälsningar från en nyfiken Torbjörn!

Re: C30 2315 Marievik

Postat: lördag 16 januari 2021 11:25
av antonlidstrom71
Hej! Jag har som sagt inte haft tillfälle att dokumentera detta och kommer antagligen inte ha då jag sover på nätterna när allt detta äger rum. Däremot vet jag att från Trelleborg till Älvsjö godsbangård står TågAB för dragkraften. C30:n är sandwichad mellan två personvagnar av tysk modell. Det går att hitta bilder samt filmklipp både från transporten upp till Älvsjö samt färden på tvärbanan.

Re: C30 2315 Marievik

Postat: lördag 16 januari 2021 18:59
av Odd
Går det, rent tekniskt, att ta bort en vagnenhet så att det endast blir tre vagnar?
Jag funderar på om det kanske kan vara en framtida vagn för Saltsjöbanan i så fall. Inte optimal i bredd men det finns ju en stor fördel med att dela komponenter med tunnelbanan. C31 kanske med både strömskenedrift och takströmavtagare för framtida möjlighet till samtrafik i tunnelbanan. En anslutning till tunnelbanan skulle även möjliggöra att man inte behöver någon verkstad för tyngre underhåll på Saltsjöbanan utan kan utnyttja befintliga depåresurser på tuben.

Re: C30 2315 Marievik

Postat: söndag 17 januari 2021 21:58
av kristerE
Tack för dom fina bilderna

Re: C30 2315 Marievik

Postat: måndag 18 januari 2021 20:17
av kristerE
Hur många C30 har kommit

Re: C30 2315 Marievik

Postat: tisdag 19 januari 2021 12:29
av antonlidstrom71
2301-2319 har jag för mig är de som levererats.