C9 i Ågesta
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
C9 i Ågesta
Hej!
Jag satt och kollade på bilder i från Ågesta, och upptäckte att det inte är samma C9:a som stod där ifrån början.
Jag var där 2011, och då stod 2873 där som har brett vitt band och gula hörn.
Såg en bild som var tagen 2016, och upptäckte att det inte var samma vagn lägre.
https://melkerlarsson.files.wordpress.c ... 5gesta.jpg
Som jag upptäckte så var det föst och främst inte lika mycket gr-ff-t- på vagnen sen jag var där. och att vagnen har smalt vitt band.
Men jag vet inte vad vagnen har för nummer.
Jag satt och kollade på bilder i från Ågesta, och upptäckte att det inte är samma C9:a som stod där ifrån början.
Jag var där 2011, och då stod 2873 där som har brett vitt band och gula hörn.
Såg en bild som var tagen 2016, och upptäckte att det inte var samma vagn lägre.
https://melkerlarsson.files.wordpress.c ... 5gesta.jpg
Som jag upptäckte så var det föst och främst inte lika mycket gr-ff-t- på vagnen sen jag var där. och att vagnen har smalt vitt band.
Men jag vet inte vad vagnen har för nummer.
Re: C9 i Ågesta
Vagnen måste väl saneras ibland. Står det inte 2873 på bilden?
Vagnen har ju haft olika målningar under åren. Jag minns att vagnen såg ut att vara grön i början av 2010-talet. Det fanns knappt några spår av den ursprungliga färgen.
Senast jag var på plats syntes det fortfarande att vagnen är blå, men det fanns fler målningar än på bilden ovan.
Vagnen har ju haft olika målningar under åren. Jag minns att vagnen såg ut att vara grön i början av 2010-talet. Det fanns knappt några spår av den ursprungliga färgen.
Senast jag var på plats syntes det fortfarande att vagnen är blå, men det fanns fler målningar än på bilden ovan.
Den första vagnen som stod där var "C2 2173" 1995-1999 och sen "C12 1051" 1999-2009.Enceladus skrev:Vagnen måste väl saneras ibland. Står det inte 2873 på bilden?
Här är en bild som visar att det inte är samma C9 längre. För 2873 har bred vitt linje. Bilden som är tagen 2016 har C9:a smal vitt linje.
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/T-b ... 070820.jpg
Vagnen ser ut att ha fått ny färg bara. Kolla kl-ttr-t på fönstret, som inte fortsätter över själva vagnen.RobertE skrev:Den första vagnen som stod där var "C2 2173" 1995-1999 och sen "C12 1051" 1999-2009.Enceladus skrev:Vagnen måste väl saneras ibland. Står det inte 2873 på bilden?
Här är en bild som visar att det inte är samma C9 längre. För 2873 har bred vitt linje. Bilden som är tagen 2016 har C9:a smal vitt linje.
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/T-b ... 070820.jpg
Besök gärna min hemsida http://www.jowahlen.se!
Ja antingen det eller så satt den där nya färgen inte fast så bra från början... men det blå synes mej ändå alltför blekt. Dessa vagnar var ju skyddade från solen typ 99% av tiden.
För övrigt är det ett fel i Bussmickes bildtext, det står "C9H" men det fanns ingen sådan vagntyp. Men jag gillar bilden!
För övrigt är det ett fel i Bussmickes bildtext, det står "C9H" men det fanns ingen sådan vagntyp. Men jag gillar bilden!
Varför Är det då Gula hörn på 2873? Det brukar symbolisera hyttombyggnad..daniel_s skrev:Ja antingen det eller så satt den där nya färgen inte fast så bra från början... men det blå synes mej ändå alltför blekt. Dessa vagnar var ju skyddade från solen typ 99% av tiden.
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Den är helt enkelt felmärkt vid ommålningen.Bussmicke skrev:Varför Är det då Gula hörn på 2873? Det brukar symbolisera hyttombyggnad..daniel_s skrev: För övrigt är det ett fel i Bussmickes bildtext, det står "C9H" men det fanns ingen sådan vagntyp. Men jag gillar bilden!
Jag var där i dag. Och kollade inne i vagnen. Och det är 2873.
Men det jobbigaste var att jag blev tillsagd att jag inte fick vara där. ”Det är ett industriområde.” Sa en gubbe där.
Men grinden är ju öppen?
Har in varit med om det att ni har blivit ombedda att lämna området när ni var där?
Jag har blir lite förvirrad. För en del säger på Internet att det är bara och gå in.
Men det jobbigaste var att jag blev tillsagd att jag inte fick vara där. ”Det är ett industriområde.” Sa en gubbe där.
Men grinden är ju öppen?
Har in varit med om det att ni har blivit ombedda att lämna området när ni var där?
Jag har blir lite förvirrad. För en del säger på Internet att det är bara och gå in.