mjtag skrev:
Ja, du har helt rätt även om det kan finnas en viss charm i att kunna hämta hem en fysisk, heter det väl?, tidtabell också. Jag känner dock att samlarföremål i första hand handlar om riktiga saker och inte filer i datorer men det kan man säkert se på olika sätt. Det känns inte lika kul helt enkelt, enligt mig i alla fall.
Min SL tidtabellslåda rymmer visserligen lite mer men samtidigt är den inte så lätt att flytta trots hjul. Papper är tungt.
Ha det bra.
Varmt tack "mjtag"!
Under de senaste årens
"titt in" här på Forumsidorna, fick jag en ytterst obekväm känsla av att vara den sista
"original-nörden" som fortfarande var vid liv efter att ha ersatts av den nya tidens "
skrivbordsanalytiker".
Det med en historia av att ha cyklat ner till Danvikstull och där avvaktande tåg på min favvo-spårvagnslinje 9. Lite blygt närmat mig den cigarettrökande besättningen och försynt undrat om de möjligtvis hade en extra turlista de kunde avvara, vilken absolut erfordrades för att täppa till en irriterande lucka i mitt arkiv.
Att sedan under livet känna lycka och trygghet där arkivet uppgraderats från skokartonger till ett ytterst väl begagnat arkivskåp i rostande stål behöver jag knappast förklara för Dig.

- 008x.jpg (52.18 KiB) Visad 3973 gånger
Även om Din hjulburna plastback ger ett intryck av allt för mycket modernitet, är den självklart ytterst praktisk, när man har nära och kära hemma och känner att stämningen behöver livas upp. Då utgår jag från att Du bara rullar fram lådan och underhåller gästerna med lämpligt urval av linje- och turförändringar. Ett utmärkt exempel på "
social kompetens"!
Känns utomordentligt bra att nu lugnt kunna invänta "
passagen av yttersta växeln" i vetskap att erforderliga källor i det
"Trafikkulturella Arvet" väl förvaltas av ungdomlig entusiasm!
Stor Kram / Tant Lena