Illa ställt med pendeln i Stockholm!
Postat: söndag 08 december 2019 3:15
Allt fler säger upp sig p.g.a. företagets slavliknande för hållanden, och konstigt är det inte att det blivit så...Vi drivs numera helt av ett Kina-ägt företag!
Man försöker införa samma sätt som man har i t.e.x. Hong-Kong!
Och det fungerar inte här i Sverige, MTR fick pendeltrafiken och underhållet under förutsättning att man sökte det i sammarbete med en annan partner.
Det var konkurrensverkets krav bara för att de inte skulle bli för dominerande enligt konkurenslagstiftningen, vad gör man då..? Jo...Gör upphandlingen tillsammans med Euromaint, nu när det gått drygt 2-3 år så gör man nästa fula sak!
Man köper ut Euromaint ur avtalet och på det sättet får man ensam makt över hela pendeltrafiken!
Precis samma sak gjorde man när man tog över hela tunnelbanetrafiken, man upphandlade tillsammans med Mantena....Sedan köptes de också ut!
Så räkna med att man snart kommer ge sig på busstrafiken med, då blir MTR ensamma på hela lokaltrafiken i Stockholm samtidigt som våra politiker inte gör något åt det!
Om nu Kina vill införa restriktioner eller liknande så kan de lätt göra det genom att lägga ned kollektivtrafiken i Stockholm!
Just nu har 10 st. sagt upp sig, då talar vi om en del gamla rävar , de som inte gör något utan anledning..Och fler är på väg bort!
Med tanke på att det inte är så många som arbetar på golvet (Vilket är där det är folk som sagt upp sig), så är det mycket...Mycket illa varslande!
Man behandlar inte personalen på det här viset utan att det straffar sig, idag ska man tursaätt 105 kärror om dagen..Något som man sällan klarar!
Oftast så missar man det, brukar vara en av sju dagar som man klarar av att uppfyla kraven!
Snart ska man gå upp till 107 kärror om dagen som ska tursättas, vi som jobbar på golvet bara skrattar åt dessa fantasier!
MTR har gjort sig allt annat än populär bland de anställda, de flesta vill ha tillbaka Alstom som underhållare, då fungerade verksamheten!
Idag saknas det folk...Det saknas material Man försöker spara in på precis ALLT bara för att man skrev ett avtal som inte hade bärighet!
Det var därför man tog in en konsult som såg till att sparka folk, genom att folket på golvet blev förbannade i samtliga depåer så nekade samtliga till att ta någon övertid!
Hur det slutade ..? Jo..Det slutade med att de tvingades dra tillbaka alla uppsägningar innan de hunnit verkställas och den som fick sparken var konsulten, han sitter nu som VD för ettlägenhetsbolag som blivit svartlistad i hyresgästförningens tidning "Hem & Hyra"
Läs om det på sidan 7 i webbtidningen "Första linjen" där vår fackliga företrädare Kalle Linder uttalar sig!
https://issuu.com/forstalinjen/docs/seko_fl_4-2019
Man försöker införa samma sätt som man har i t.e.x. Hong-Kong!
Och det fungerar inte här i Sverige, MTR fick pendeltrafiken och underhållet under förutsättning att man sökte det i sammarbete med en annan partner.
Det var konkurrensverkets krav bara för att de inte skulle bli för dominerande enligt konkurenslagstiftningen, vad gör man då..? Jo...Gör upphandlingen tillsammans med Euromaint, nu när det gått drygt 2-3 år så gör man nästa fula sak!
Man köper ut Euromaint ur avtalet och på det sättet får man ensam makt över hela pendeltrafiken!
Precis samma sak gjorde man när man tog över hela tunnelbanetrafiken, man upphandlade tillsammans med Mantena....Sedan köptes de också ut!
Så räkna med att man snart kommer ge sig på busstrafiken med, då blir MTR ensamma på hela lokaltrafiken i Stockholm samtidigt som våra politiker inte gör något åt det!
Om nu Kina vill införa restriktioner eller liknande så kan de lätt göra det genom att lägga ned kollektivtrafiken i Stockholm!
Just nu har 10 st. sagt upp sig, då talar vi om en del gamla rävar , de som inte gör något utan anledning..Och fler är på väg bort!
Med tanke på att det inte är så många som arbetar på golvet (Vilket är där det är folk som sagt upp sig), så är det mycket...Mycket illa varslande!
Man behandlar inte personalen på det här viset utan att det straffar sig, idag ska man tursaätt 105 kärror om dagen..Något som man sällan klarar!
Oftast så missar man det, brukar vara en av sju dagar som man klarar av att uppfyla kraven!
Snart ska man gå upp till 107 kärror om dagen som ska tursättas, vi som jobbar på golvet bara skrattar åt dessa fantasier!
MTR har gjort sig allt annat än populär bland de anställda, de flesta vill ha tillbaka Alstom som underhållare, då fungerade verksamheten!
Idag saknas det folk...Det saknas material Man försöker spara in på precis ALLT bara för att man skrev ett avtal som inte hade bärighet!
Det var därför man tog in en konsult som såg till att sparka folk, genom att folket på golvet blev förbannade i samtliga depåer så nekade samtliga till att ta någon övertid!
Hur det slutade ..? Jo..Det slutade med att de tvingades dra tillbaka alla uppsägningar innan de hunnit verkställas och den som fick sparken var konsulten, han sitter nu som VD för ettlägenhetsbolag som blivit svartlistad i hyresgästförningens tidning "Hem & Hyra"
Läs om det på sidan 7 i webbtidningen "Första linjen" där vår fackliga företrädare Kalle Linder uttalar sig!
https://issuu.com/forstalinjen/docs/seko_fl_4-2019