Hej!
Jag har en fråga. Var ska man kontakta om man vill ha detaljer ifrån tunnelvagnar?
Eftersom man snart kommer skicka C6 vagnar till skrot.
Jag skrev till MTR i januari men fick inget svar.
Mvh
RobertE
Var ska man kontakta?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Var ska man kontakta?
Spårvägsmuseet borde vara den bästa instansen då de har antagligen ritningar på C6.
sparvagsmuseet@sl.se
sparvagsmuseet@sl.se
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
Jag tolkar RobertEs fråga som att han vill köpa fysiska delar från de kommande skrotade vagnarna.
Bildlicens: Creative Commons by-nc-sa.
Då måste han veta "vem som står på leasingavtalet för C6;orna", för det är inte MTR.bark skrev:Jag tolkar RobertEs fråga som att han vill köpa fysiska delar från de kommande skrotade vagnarna.
Trafikförvaltningen borde veta detta om det inte är sekretessbelagt:
https://www.sll.se/om-regionstockholm/O ... altningen/
(Om det ens nu går att få köpa "delar" från skrotade C6:or?)
"...men det är ju mörkt ute?..."
Leasingavtal för skrotvagnar? Vad går du på egentligenroggek skrev:Då måste han veta "vem som står på leasingavtalet för C6;orna", för det är inte MTR.bark skrev:Jag tolkar RobertEs fråga som att han vill köpa fysiska delar från de kommande skrotade vagnarna.

C6 blir ganska precis nu den äldsta vagntyp som gått i SL-trafik sedan 1992 (ja om man bortser från enstaka insatser med A12 på 12:an och lite sånt