Det brukar ju förekomma en del förslag på linjenät i detta forum och då det är ganska roande att konstruera sådana gjorde även jag ett försök och då för stombusslinjenätet i Stockholm.
Synd, men tack för hjälpen, det är väl någon spärr misstänker jag, det funkar för mig men det beror nog på att bilden ligger i cachen. Skall se om jag lyckas fixa det.
GN skrev:Synd, men tack för hjälpen, det är väl någon spärr misstänker jag, det funkar för mig men det beror nog på att bilden ligger i cachen. Skall se om jag lyckas fixa det.
Bilden var för stor och dataöverföringsmängden var för stor, prövar igen med en komprimerad bild och ser vad som händer när spärren släpper, vilket den inte gjort än.
Johan Eriksson skrev:Blev nyfiken på stomnätskartan, kommer den tids nog?
Nu ser jag
Hej !
Tack för visat intresse, nu var det ju inte ett så väl genomtänkt förslag utan mer en snabb idéskiss för att kunna undvika den värsta trängseln. Blev väl lite överreklamerat tack vare det ofrivilliga hemlighetsmakeriet. Det kommer dock så småningom en karta, jag har tillgång till serverutrymme som är lite mer pålitligt (just nu ser inte jag bilden) men som har nackdelen att jag måste göra lite mer inställningar själv, vilket jag inte hunnit än. Tyvärr, ur denna synvinkel, kommer jag också att lämna stockholmskylan och bege mig till sydligare kontinent under veckan, så det dröjer lite.
Ber om ursäkt av de som i onödan ödslat tid på att läsa den här sidan.
Men för att få ut något av tråden så tänkte jag kommenter och fråga om SLs wap-funktion för stomlinjenätet. Kommentaren är att det är en mycket bra funktion som gör att man vet när man skall gå ut i kylan, vilken man nog borde göra lite mer reklam för. Frågan är vad det är för tider som kommer upp på natten, är det 94:ans tider som kommer fram där fyrans tider brukar stå ?
GN skrev:Frågan är vad det är för tider som kommer upp på natten, är det 94:ans tider som kommer fram där fyrans tider brukar stå?
Jag har inte själv provat tjänsten, men jag misstänker att det är samma information som visas på skyltarna vid hållplatserna. Och dessvärre visas inte 94:ans tider där, trots att det är samma bussar och linjesträckning.
GN skrev:Frågan är vad det är för tider som kommer upp på natten, är det 94:ans tider som kommer fram där fyrans tider brukar stå?
Jag har inte själv provat tjänsten, men jag misstänker att det är samma information som visas på skyltarna vid hållplatserna. Och dessvärre visas inte 94:ans tider där, trots att det är samma bussar och linjesträckning.
Vad är det som visas på hållplatsskyltarna? hade för mig att de var blanka på natten. I telefonen får man upp tider men min fundering var om dessa avsåg 94:an, det står dock till exempel:
Vad är det som visas på hållplatsskyltarna? hade för mig att de var blanka på natten. I telefonen får man upp tider men min fundering var om dessa avsåg 94:an, det står dock till exempel:
-------
4 Radiohuset 5 min.
-------
vänligen
/GN
Kan bara bekräfta att skyltarna är blanka på natten, eller i alla fall var det för några år sedan då jag regelbundet pendlade till och från Lidingö mitt i natten.
På morgonen verkade det som om de började ange tiden för fyran ungefär en timme före första avgång; jag har många gånger sett nummer som "52" och "54" i skyltarna på hållplatserna för ettan och fyran i alla fall.