Spårkarta Tvärbanan?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Henrik W

Spårkarta Tvärbanan?

Inlägg av Henrik W »

Har under en tid letat efter spårkarta/spåröversikt för Tvärbanan utan att lyckas särskilt väl. Är nämligen nyfiken på var/hur övergångsväxlar och vändspår placerats. Sökt efter detaljplanekartor utan att hitta dem, så har förmodligen letat på fel ställe. Kan någon tipsa mig om var jag kan leta?
Kollektivtrafik- och spårtrafikintresserad med specialintresse för trafikplanering och schemaläggning av spårtrafik.
TKO

Re: Spårkarta Tvärbanan?

Inlägg av TKO »

Banboken finns här!

Detaljplaner åtminstone de som gäller Stockholms kommun - finner du här, men jag tror inte du finner så mycket som visar växlar etc där.

Stockholm stad har också några andra kartprodukter som är gratis - en lista finns här. Ortofotona har rätt bra upplösning så där går det förmodligen att lokalisera växlar och sånt...

med vänlig hälsning
Thomas K Ohlsson
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Användarens profilbild
leifd
Kontakt:

Inlägg av leifd »

Ett tips är att ladda ner appen MAPS.ME till mobilen (Android) och sen lämpliga kartor.
Zomar man in där man vet att spårsystemet finns, så ser man att man kan följa spårsystemet bra.
Jag testade själv nyss, och man ser tex Brommadepån med alla spår och även spåren i tunnel. Växelförbindelser syns också bra.
Har själv använt denna app för att kolla spårsystemet vid utlandsresor, tex Krakow, Ostrava och Brno under detta året.
Henrik W

Inlägg av Henrik W »

Tack för hjälpen! Särskilt banboken (som jag inte visste fanns) var nästan precis vad jag letade efter. Nu ska bara tomten inse att en tvärbaneturlista (alltså inte den publika tidtabellen) vore det perfekta att studera under stundande helger!
Kollektivtrafik- och spårtrafikintresserad med specialintresse för trafikplanering och schemaläggning av spårtrafik.
Skriv svar