Aftenposten skrev:I morgen kommer Oslo Sporveier til å vedta å legge ned Disen-trikken. Passasjerer protesterer og frykter trangere tider på andre linjer.
Jaja, igjen er trikkelinjer truet i Oslo, når skal politikerne lære?
Østensjøen skrev:Forleng linje 15 til Kjelsås og Majorstuen, og gjør om 31- og 32-bussen til trikk. Det vil bedre lufta i Oslo.
Kansje en ide å klare å beholde linje 15 sånn den er i første omgang......
Og du er garantert ikke den første som har ideen med 31 og 32 bussen, men hvordan har du for ekesmpel tenkt at man kan forlenge disse to etter Sinsen?
Andy skrev:
Kansje en ide å klare å beholde linje 15 sånn den er i første omgang......
Og du er garantert ikke den første som har ideen med 31 og 32 bussen, men hvordan har du for ekesmpel tenkt at man kan forlenge disse to etter Sinsen?
Andreas
Linje 15 sånn den er i dag er det nesten ikke vits i å beholde. Uten ytterstrekingene til Kjelsås og Majorstuen, kjører denne linja parrallelt med 31 & 32-bussen.
Andy skrev:
Kansje en ide å klare å beholde linje 15 sånn den er i første omgang......
Og du er garantert ikke den første som har ideen med 31 og 32 bussen, men hvordan har du for ekesmpel tenkt at man kan forlenge disse to etter Sinsen?
Andreas
Linje 15 sånn den er i dag er det nesten ikke vits i å beholde. Uten ytterstrekingene til Kjelsås og Majorstuen, kjører denne linja parrallelt med 31 & 32-bussen.
Jo, du har forsåvitt rett her!
Poenget er at politikerne og sporveien ikke vil gjenåpne Kjelsåsbanen, da de påstår at det er billigere med buss, og at de som bor der oppe har et bedere tilbud nå......
Hvis du kan sende meg en privat melding, og der gi meg e-post adressa di skal jeg sende deg noen dokumenter jeg har på saken!
Tror nog att blir billigare med bussar, därmed så blir det mindre resande och bussarna kan dras in och ersättas av privarbilar.
Me, detta är ju inte den bästa rutten att ta. Stan blir nog hälsosammare om spårvägstrafiken ökas ut och folk får något dom kan lita på. En buss litas det ju inte så mycket på.
Men varför håller politikerna på att krångla så mycket. Har dom inte upptäckt att det är gammalmodigt att lägga ner spårvägslinjer.
I USA, där dom lade ner nästan alla spårvägs linjer efter kriget har börjat tänka om och har upptäckt att spårvägarna alstrar mer resande än en buss.
Vad hände till Oslo's nattrafik efter nattricken ersattes med buss, och vad är den nuvarande dagliga resande volymen på Kjelsåsbanan efter Spårvagnen blev ersatt med buss???? Är det nån som vet, mer eller mindre???
mvh Dennis
.Är intresserad av balance mellan de olika trafikmedlen. Är inte helt galen men nästan......
Dennis Hage skrev:
Vad hände till Oslo's nattrafik efter nattricken ersattes med buss, och vad är den nuvarande dagliga resande volymen på Kjelsåsbanan efter Spårvagnen blev ersatt med buss???? Är det nån som vet, mer eller mindre???
mvh Dennis
Kjelsåsbanen: antall reisende har gått ned med 30-40%. Taxinæringen gleder seg over det.
Nattrikken: Fire nattbusslinjer erstattet de tre nattrikklinjene. Alle nattrikker gikk hver halvtime.
Buss 200 til Kolsås ble nedlagt høsten 2003. Lite passasjerer. Linje 209 erstattet linje N12. Antall avganger er redusert til to avganger hele natta! Linje N18 ble erstattet av en omlagt busslinje 216 til Holmlia. Denne går hver time med solobusser.
Det er overhodet ingen tvil om at langt færre reiser kollektivt når man legger ned trikkelinjer.
Jeg er enig at det er dumt å legge ned trikkelinjer uansett, men hvis man skal se det fra den andre siden, er jo linje 15 sannsynligvis den man minst vil savne...(?)