http://media.sverigeforhandlingen.se/20 ... -8-feb.jpg
Bild på de föreslagna sträckningarna.
Nu tänkte jag att en diskussion om dessa sträckningar, eventuella kompletteringar och om något i innehållet överraskade.
- Göteborgs spårväg Norra Älvstranden Centrala delen
- Göteborgs spårväg Operalänken
- Göteborgs spårväg Allélänken
- Mölndal spårväg Mölndal-Åby/Åbro
Sträckan Brunnsbo - Frihamnen - Lindholmen var väntad liksom Operalänken. Att åtminstone en del av Allélänken finns med är positivt även om den borde vara med i sin helhet. (Polhemsplatsen - Linnéplatsen i tunnel)
Mölndals Bro - Åby/Åbromotet kändes lite som en oväntad del, men får kanske ses som ett sätt att få med Mölndal på vagnen (tåget verkar ju ha gått

De kompletteringar och förlängningar av dessa sträckor så är det främst Brunnsbo - Körkarlens Gata och Lindholmen - Eriksberg - Ivarsberg - (Vårväderstorget) som saknas, men där finns ju redan planering.
En komplettering vore en koppling till den nya älvpassagen Stigberget - Lindholmen från södra älvstranden (Första Långgatan/Karl Johansgatan)