Norrköping: Linje 4 tillfälligt åter
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Norrköping: Linje 4 tillfälligt åter
Under Bråvallafestivalen mellan 24 och 28 juli 2015 kommer Östgöratrafiken att sätta in förstärkningstrafik mellan Söder Tull och Fridvalla i form av en tillfällig linje 4. Femminuterstrafik fram till 03 på natten.
Jag antar att det blir triangelvändning i Söder Tull.
Något för de intresserade att åka och fotografera, kanske.
Bildlicens: Creative Commons by-nc-sa.
Re: Norrköping: Linje 4 tillfälligt åter
Tror nog mer på Öster runt i medsolsvarv, alternativt vändning vid Vikboplan från Centralbadet.bark skrev:Under Bråvallafestivalen mellan 24 och 28 juli 2015 kommer Östgöratrafiken att sätta in förstärkningstrafik mellan Söder Tull och Fridvalla i form av en tillfällig linje 4. Femminuterstrafik fram till 03 på natten.
Kan kanske va något att kolla in ändå.
Och så en länk... Res med oss till Bråvalla festival
Enligt reseplaneraren ser det väl ut som motursvarv
Med reservation för att jag inte vet/minns hur växlar är konfigurerade så är det väl trafikeringsmässigt hugget som stucket åt vilket håll man kör. Antingen blir det korsande körväg vid Söder Tull eller så blir det det strax söder om centralen.
Logistikt borde det var lämpligt att köra Drottninggatan i belastningsrikningen och runt Öster i andra riktningen, så man borde alltså byta vid något klockslag. Men de är nog troligen så att det körs motsols...
Spårsystemet kan man kolla här http://www.gleisplanweb.eu/Maps/Norrkoeping.svg
Mer Gleisplanweb
Spårsystemet kan man kolla här http://www.gleisplanweb.eu/Maps/Norrkoeping.svg
Mer Gleisplanweb
Ja, med den spårplanen är det väl i princip givet att köra moturs om man inte är sugen på att vända borta vid Norr Tull, och i det läget så behövs ju inte någon ring runt centrum över huvud taget (om det inte behövs av kapacitetsskäl vid spårförslingringen).
Nu förstod jag inte ett dugg av vad du menar...M_M skrev:Ja, med den spårplanen är det väl i princip givet att köra moturs om man inte är sugen på att vända borta vid Norr Tull, och i det läget så behövs ju inte någon ring runt centrum över huvud taget (om det inte behövs av kapacitetsskäl vid spårförslingringen).
Spårförslingringen i Drottninggatan är väldigt lite kapacitetshämande, numer kör man sen flera år även utan signalanläggning.
-
24-28 juni är det det handlar om.bark skrev:Under Bråvallafestivalen mellan 24 och 28 juli 2015
Norrköpings Tidningar: 4:an - ny spårvagnslinje i Norrköping.
Bildlicens: Creative Commons by-nc-sa.