Någon som vet vad det är någonstans och till vad?
Facit finns här:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 878&type=1
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Ja, det listade jag också ut. Bl. a. med hjälp av länkarna tidigare i tråden.Christian Spår skrev:Det där ser ut som Korpmossevägen, spårvagnshållplatsen mellan Telefonplan och Hägerstensåsen som försvann med tunnelbanan.
Korpmossevägen låg på samma höjd hela tiden. Den är fortfarande på samma höjd, tunnelen under Hägerstensåsen har ju legat på den höjden hela tiden.LÅ1 skrev:Ja, det listade jag också ut. Bl. a. med hjälp av länkarna tidigare i tråden.Christian Spår skrev:Det där ser ut som Korpmossevägen, spårvagnshållplatsen mellan Telefonplan och Hägerstensåsen som försvann med tunnelbanan.
Nu har jag en fråga på det. Låg den hållplatsen alltid på samma höjdläge? Telefonplan var ju en hållplats i högläge tills man började bygga T-banan. Då flyttades spårvägen ner till gatuplanet. Det ser ju ut som om Korpmossevägen ligger tämligen lågt i förhållande till omgivningen. Men det kanske inte var något problem med nivåskillnad mellan den hållplatsen och gamla "hög-Telefonplan"?
AGR skrev:Korpmossevägen låg på samma höjd hela tiden. Den är fortfarande på samma höjd, tunnelen under Hägerstensåsen har ju legat på den höjden hela tiden.LÅ1 skrev:Ja, det listade jag också ut. Bl. a. med hjälp av länkarna tidigare i tråden.Christian Spår skrev:Det där ser ut som Korpmossevägen, spårvagnshållplatsen mellan Telefonplan och Hägerstensåsen som försvann med tunnelbanan.
Nu har jag en fråga på det. Låg den hållplatsen alltid på samma höjdläge? Telefonplan var ju en hållplats i högläge tills man började bygga T-banan. Då flyttades spårvägen ner till gatuplanet. Det ser ju ut som om Korpmossevägen ligger tämligen lågt i förhållande till omgivningen. Men det kanske inte var något problem med nivåskillnad mellan den hållplatsen och gamla "hög-Telefonplan"?
mvh AGR
Spårvägen mellan Telefonplan till Fruängen byggdes ju som premetro http://sv.wikipedia.org/wiki/Linje_14_o ... %C3%A4ngenLÅ1 skrev:Ja, det listade jag också ut. Bl. a. med hjälp av länkarna tidigare i tråden.Christian Spår skrev:Det där ser ut som Korpmossevägen, spårvagnshållplatsen mellan Telefonplan och Hägerstensåsen som försvann med tunnelbanan.