Sida 1 av 1

Trondheim siste dag i oktober

Postat: lördag 01 november 2014 20:30
av Roar
Strekningen gjennom Prinsens gate og St. Olavsgate-sløyfa er stengt pga. oppgradering, skinnebytting og mer. I mellomtiden snur vognene i triangelsporet på Ila. Trafikken mellom Ila og St. Olavs gate er erstyattet med buss.

Bild
Bild
Nytt fundament og nye skinner der sporet tidligere krysset fortauet.

Bild
Vogn 96 har kjørt inn i butten ved Ila for å snu.

Bild

Re: Trondheim siste dag i oktober

Postat: lördag 01 november 2014 21:46
av Stefan Widén
Hur lång är tidplanen beräknad till? och hur många meter spår byter man?

Får känslan att det tagit väldigt lång tid eller har det tillstött komplikationer?

Stefan

Re: Trondheim siste dag i oktober

Postat: lördag 01 november 2014 22:01
av Roar

Re: Trondheim siste dag i oktober

Postat: lördag 01 november 2014 23:32
av Stefan Widén
Jadå har de fått generösa avstängningstider. Vi får hoppas det blir bra när det är klart.

Stefan

Re: Trondheim siste dag i oktober

Postat: söndag 02 november 2014 14:11
av Per Lind
Kan minnas fel, men var inte denna sträcka avstängd under ganska lång tid för inte så länge sedan?
Vad gjorde man då och varför fixades inte allt på en gång - om jag minns rätt?
-Per

Re: Trondheim siste dag i oktober

Postat: söndag 02 november 2014 14:14
av roggek
Tycker det är ganska fantastiskt avtal med helreklamen...
http://www.roskaft.no/

Hur länge har man avtalet?

Re: Trondheim siste dag i oktober

Postat: måndag 03 november 2014 13:43
av Rune Kjenstad
Det er korrekt at man i 2013 la nytt spår fra Krysset Kongens gate/Tordenskiolds gate, gjennom St. Olavs gate (med ny endholdeplass), Dronningens gate og en kurve inn i Tordenskiolds gate. I 2014 fortsetter man herfra opp Tordenskiolds gate og inn i Kongens gate, med en noe endret linjeføring. Årsaken til at man ikke gjorde hele jobben i fjor er bevilgning av penger/finansiering. Dette er offentlige midler, og Gråkallbanen fikk ikke nok til å gjøre hele jobben på et år.

Hele bystrekningen i Kongens gate til Bergsli gate er for øvrig anlagt i årene 1980-1982, og har behov for å byttes. Man må derfor regne med flere stengninger i årene som kommer, men tempoet vil avhenge av hvor mye offentlige midler som bevilges. Kongens gate er dessuten Statens vegvesen sitt ansvar, noe som kan komplisere.

Re: Trondheim siste dag i oktober

Postat: måndag 03 november 2014 21:23
av hgsldf
Att Gråkallbanen överlevde nedläggningsivern är väl det mest fantastiska!
/Göran

Re: Trondheim siste dag i oktober

Postat: tisdag 18 november 2014 14:37
av Roar
Strekningen mellom St. Olavs gate og Ila ble gjenåpnet mandag 17. november.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 348634.ece

Re: Trondheim siste dag i oktober

Postat: tisdag 18 november 2014 18:53
av Andy
Roar skrev:Strekningen mellom St. Olavs gate og Ila ble gjenåpnet mandag 17. november.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim ... 348634.ece
Er det vogn 97 de har fått med seg på bildet i artikklen?

Re: Trondheim siste dag i oktober

Postat: torsdag 20 november 2014 11:08
av Rune Kjenstad
Som Andy har oppdaget; 17 november var igjen sporveien komplett i Trondheim. Søndagen før gjenåpningen ble det kjørt 4 timer med slipvagn på bysporet. Det var i sommer asfaltert i Kongens gate, og det var mye sort belegg i sporet, og asfalten var også litt for høy sammenlignet med sporet, noe som ikke er bra i og med at vi kjører med brede hjulringer. Men etter 4 timer med sliping, ble resultatet ok. Det nye sporet er fint å kjøre på, og det er en ny linjeføring i Tordenskiolds gate og en ny kurve inn i Kongens gate hvor sporvekselen som lå igjen fra den gang nettet var større, er fjernet. Og til slutt; det er nr 97 på bildet ja. Dessverre har den ennå ikke fått nummer.