M-25 582
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
30 M25 byggdes om till "M25A" för att användas på Angeredsbanan. 15 av dessa (däribland 583) byggdes inte om till högerutförande.
På Angeredsbanan fanns från början inga vändslingor. I varje tåg kopplades mellan 2 och 4 vagnar så att minst en högervagn och en vänstervagn fanns i varje tåg. På så sätt kunde man få förarhytt i båda ändor.
/Michael
På Angeredsbanan fanns från början inga vändslingor. I varje tåg kopplades mellan 2 och 4 vagnar så att minst en högervagn och en vänstervagn fanns i varje tåg. På så sätt kunde man få förarhytt i båda ändor.
/Michael
Komplettering:Arnold skrev:30 M25 byggdes om till "M25A" för att användas på Angeredsbanan. 15 av dessa (däribland 583) byggdes inte om till högerutförande.
/Michael
Tågen gick med dörrarna bort från järnvägen, dvs med dörrarna på höger sida i färdriktningen mot Angered. Alla plattformar fanns således på vänster sida! En rest av detta kan ses på Hammarkullens station där det på spåret mot stan finns plattform på båda sidor om spåret.
M.v.h.
Tony
Med reservation för tyckfel.
M25A 582, bilder...
Nårgra bilder som visar vagnens status i augusti i år.

Till höger om 211 syns M25A 582, 16/8-02

M25A 582 vänstersidan, 16/8-02
//Leif D

Till höger om 211 syns M25A 582, 16/8-02

M25A 582 vänstersidan, 16/8-02
//Leif D
VOgner
Hei Leif!
Takker for bildene, både av 582 og av 211, som ser ut som om den har blitt meget bra!
Forøvrig litt morsomt at du har fått med begge disse vognene på et bilde!
P tide jeg komemr meg og får sett disse vognene personlig!
ANdreas
Takker for bildene, både av 582 og av 211, som ser ut som om den har blitt meget bra!
Forøvrig litt morsomt at du har fått med begge disse vognene på et bilde!
P tide jeg komemr meg og får sett disse vognene personlig!
ANdreas
Re: M25A 582, bilder...
Otack! Jag får ju dåligt samvete. Det enda som hänt sedan augusti är att bygeln fått en vända med penseln (och den är inte ens med på bilden!)Leif D skrev:Nårgra bilder som visar vagnens status i augusti i år.
//Leif D
Måste jobba ihjäl mig på söndag märker jag....
/Tony
Med reservation för tyckfel.
Hehe, kansje jeg skulle kommet og assistert deg, hehehe!TonyM skrev:Otack! Jag får ju dåligt samvete. Det enda som hänt sedan augusti är att bygeln fått en vända med penseln (och den är inte ens med på bilden!)Leif D skrev:Nårgra bilder som visar vagnens status i augusti i år.
//Leif D
Måste jobba ihjäl mig på söndag märker jag....
/Tony
Andreas
-
- Kontakt:
Kommer vagnen att behålla vänstertrafikutförande? Eller bygger ni om den till högervagn i samband med renoveringen?
/Per-Åke
Den skall bevaras som vänstervagn.Per-Åke Sjögren skrev:Kommer vagnen att behålla vänstertrafikutförande? Eller bygger ni om den till högervagn i samband med renoveringen?
582 / 264 i drift Oslo
Visst er det samme bilde, hhv. i normalversjon og med falsk 'julestemning'.

<br>

<br>

Tycker det ser ut som Stortorvet, rätt?
När tog du denna bild?
MN
När tog du denna bild?
MN
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Re: Stortorvet
1992?Roar skrev:Stortorvet er riktig. Bildet er fra like etter at vogna kom til Oslo.
Bildet fra Stortorvet var fra 25. november 1997.
Bildet fra Stortorvet var fra 25. november 1997.[/i]