Tar mig friheten länka in bild, ävenn om Jourmaster lär slå mig på fingrarna.
Obama åker Djurgårdslinjen
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Obama åker Djurgårdslinjen
Vilken bra bild på http://www.dn.se/sthlm/titta-har-obama- ... stockholm/

De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Re: Obama åker Djurgårdslinjen
Kul! Det är lite mer än man förväntade sig av USAs ambassad!
Tror inte att Obama av kött och blod kommer att posera på samma vis.

Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
-
Spårvägsresa ? Nä knappast ,främst av säkerhetsskäl. Vasamuseet, ja kanske om det finns en liten tidslucka.LÅ1 skrev:Kul! Det är lite mer än man förväntade sig av USAs ambassad!
Det är det förnämsta vi har att visa upp och för att få gå ombord brukar man sätta gränsen vid statschef så det kanske är något han säger o.k till. i övrigt har polisen sagt att vill man se karln så ska man med fördel se på TV !
Tja - kan ha gå och köpa Hamburgare i Washington kan han väl åka en fredlig spårvagn!

Sverige bedöms ju som ett farligt land. Vi är lite för terroristvänliga. Allt efter vad som skrevs och sas i samband med att Sverigebesöket offentliggjordes.Patrick skrev:Tja - kan ha gå och köpa Hamburgare i Washington kan han väl åka en fredlig spårvagn!![]()
-
Om man hinner bygga om en spårvagn med skottsäkert glas och pansar så kanske det är acceptabelt för det amerikanska säkerhetsfolket.Patrick skrev:Tja - kan ha gå och köpa Hamburgare i Washington kan han väl åka en fredlig spårvagn!![]()
Men just förflyttningar anser man vara så viktiga ur säkerhetssynpunkt att man flyger in egna specialutrustade bilar för det ändamålet.
Det saknas alternativa flyktvägar. Och så ska vagnen säkert framföras av en Secret Service-agent. Se svd-artikel.Lennart Petersen skrev:
Om man hinner bygga om en spårvagn med skottsäkert glas och pansar så kanske det är acceptabelt för det amerikanska säkerhetsfolket.
Men just förflyttningar anser man vara så viktiga ur säkerhetssynpunkt att man flyger in egna specialutrustade bilar för det ändamålet.
Typiskt att 76:an är trasig då...
Jag gillar boxar – jag tänker gärna utanför dem.
- Thomas Lange
Körbar som enriktningsvagn!Odd skrev:Typiskt att 76:an är trasig då...
Ju förr dess bättre.
Thomas Lange skrev:Körbar som enriktningsvagn!Odd skrev:Typiskt att 76:an är trasig då...
Kan han inte åka 9207?
Den är väl hyfsat skottsäker?
218