Lidingöbanan blir då världens enda spårväg som går både i vänstertrafik och högertrafik! Precis som Nockebybanan

HS
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Hur kan det bli världens enda om Nockebybanan också är världens enda?Henrik Schütz skrev: Lidingöbanan blir då världens enda spårväg som går både i vänstertrafik och högertrafik! Precis som Nockebybanan![]()
Tillsammans med sträckan Hjällbo - Angered Centrum i Göteborg.Henrik Schütz skrev:
Lidingöbanan blir då världens enda spårväg som går både i vänstertrafik och högertrafik! Precis som Nockebybanan![]()
HS
Tro och veta säkert är två helt skilda saker...Henrik Schütz skrev:Jag erfar att lidingöbanan kommer att gå i vänstertrafik mellan käppala och gåshaga brygga.
Lidingöbanan blir då världens enda spårväg som går både i vänstertrafik och högertrafik! Precis som Nockebybanan![]()
HS
Det varju också en överdrift.Henrik Schütz skrev:Jag erfar att lidingöbanan kommer att gå i vänstertrafik mellan käppala och gåshaga brygga.
HS
Nu tappade du migdaniel_s skrev:Idag åkte jag på en bana där tågen gick i vänstertrafik åt ena hållet och högertrafik åt andra hållet! DET måste väl ändå vara världsunikt i hela Storstockholm?
Men inte i Europa. Inte ens i norra Europa.daniel_s skrev:Idag åkte jag på en bana där tågen gick i vänstertrafik åt ena hållet och högertrafik åt andra hållet! DET måste väl ändå vara världsunikt i hela Storstockholm?
Saltsjöspårvägen är en järnväg som trafikeras av lätt modifierade tunnelbanevagnar - snacka om begreppsförvirring!Hechtwagen skrev:JDS avser Saltsjöspårvägen.