Världens 15 vackraste T-bane stationer (Stockholm tar tre)
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
-
Re: Världens 15 vackraste T-bane stationer (Stockholm tar tr
Snyft <torkar tårar ur ögonen> varför är inte Kungsträdgården bland dom snyggaste?
Det kan man ju bara spekulera i, men jag tycker att det verkar som att man har haft och färg- och i viss mån ljussättning som främsta kriterier, och där är väl Kungsträdgården inte något direkt paradexempel utan snarare en ganska brokig och strulig blandning av olika färger och stilar.C12C3C3C12 skrev:Snyft <torkar tårar ur ögonen> varför är inte Kungsträdgården bland dom snyggaste?
-
Men ändå. Att Stockholm tar hem tre stationer av femton, medan Moskva får nöja sig med två är väl hedervärt.
-
I second that, för mig som har besökt Moskva flera gånger på SSSR-tiden (nej jag är inte kommunist, bara turist) så är deras gamla stationer riktiga mästerverk, likadant med Kievs stationer som jag också besökt en gång. Har några diabilder gömda någonstans som jag tog i Moskvas Metro.Anders Hanquist skrev:Men ändå. Att Stockholm tar hem tre stationer av femton, medan Moskva får nöja sig med två är väl hedervärt.
Kul se att Stockholm är så väl representerat
Saknar dock något bidrag från tunnelbanan i Tashkent (om jag inte missat det), de få bilder jag sett därifrån visar på riktigt vackra stationer.
Men, är rejält övervakat fotoförbud där ("militärt viktig anläggning") Vilket kan förklara att någon av de stationerna inte är med i "tävlingen"
/B

Saknar dock något bidrag från tunnelbanan i Tashkent (om jag inte missat det), de få bilder jag sett därifrån visar på riktigt vackra stationer.
Men, är rejält övervakat fotoförbud där ("militärt viktig anläggning") Vilket kan förklara att någon av de stationerna inte är med i "tävlingen"

/B