-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-
Jodå, jag vet. En bild bidde ganska stor, tyvärr var jag o computoren inte överens...
Schemat lär vara; 3 vagnar om dagen. Minst 2 bilar, varav en färgmässigt står sig bra.
/Leif
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Det där kommer nog att uppröra/reta en hel del, man sparar ett par boggier istället för en hel vagn...Leif Spångberg skrev:Boggierna från motorvagnarna körs tydligen för sig, utom de från vagn 313, som skulle till Malmköping.
Var inte ledsen, det finns ju ett par boggier sparade...C12C3C3C12 skrev:Vad kan man säga? Känns iallafall tråkigt att man inte sparar ett 3-vagnarståg för eftervärlden, vagntypen har ju tuffat på där sedan 40-talet, först originalutförande sedan i ombyggt utförande.
Fast på västsidan av "lokstallet" och "plåtskjulet". På ÖSTsidan av fd gamla verkstaden med sin igenfyllda skjutbordsgrop...roggek skrev:Fina bilder, Leif. Man lastar alltså vagnarna från västsidan av f d gamla verkstaden?
(Ja, nu får jag väl på tafsen av "bakåtsträvarna", men jag ser faktiskt fram emot en upprustad Lidingöbana!).
Ja, vad dum jag är, det är emellan lokstallet och f d verkstaden...d vs på gamla vagnhallens plats före branden 1949. Då kan vi ju egentligen säga att "cirkeln är sluten"...643 skrev:Fast på västsidan av "lokstallet" och "plåtskjulet". På ÖSTsidan av fd gamla verkstaden med sin igenfyllda skjutbordsgrop...roggek skrev:Fina bilder, Leif. Man lastar alltså vagnarna från västsidan av f d gamla verkstaden?
(Ja, nu får jag väl på tafsen av "bakåtsträvarna", men jag ser faktiskt fram emot en upprustad Lidingöbana!).
Nja, TRI Spårväg för Lidingöbanan har upphört enligt tagbitaren i annan tråd:643 skrev:Enligt uppgift ska Trafikeringsinstruktion Spårväg gälla under hela byggtiden. Det är alltså
fortfarande lika farligt och lika strängt förbjudet som annars att beträda banvall/bangårdar
även om det saknas spår, kontaktledning och vagnar (!) Någon annan får utveckla vofför di
gör på dette viset...![]()
Särskilt anordnade vägövergångar är dock undantagna - tur det!
Däremot anses nog hela f d Lidingöbanan vara en byggarbetsplats, och då är normalt tillträde förbjudet för obehöriga...Tagbitaren skrev:Först till måndag 24/6 upphör TRI Spårväg att gälla på Lidingöbanan och då kan arbetena påbörjas.
Jag citerar bara vad tagbitaren sade:Leif A skrev:att TRI skulle upphöra låter inte rätt därimot så är banan nog överlämnad till HTSM
om TRI skulle upphöra att gälla så måste banägaren söka tillstånd på nytt när ombyggnaden är klar och det är en omfattande process
Därför är det lämpligt att börja NU! Pärmbärare finns väl i tillräckligt antal...Leif A skrev:att TRI skulle upphöra låter inte rätt därimot så är banan nog överlämnad till HTSM
om TRI skulle upphöra att gälla så måste banägaren söka tillstånd på nytt när ombyggnaden är klar och det är en omfattande process
Nej. Meningen var väl att Tri SPV inte längre används för Lidingöbanan från och med i söndags/måndags och något annat reglemente tar över. Dock verkade meddelandet även upphäva Tri SPV på alla andra banor också av bara farten, hörde jag rykten om...643 skrev:Enligt uppgift ska Trafikeringsinstruktion Spårväg gälla under hela byggtiden. Det är alltså
fortfarande lika farligt och lika strängt förbjudet som annars att beträda banvall/bangårdar
även om det saknas spår, kontaktledning och vagnar (!) Någon annan får utveckla vofför di
gör på dette viset...![]()
Särskilt anordnade vägövergångar är dock undantagna - tur det!
Tagbitarens uppgift är den korrekta.643 skrev:Har erhållit divergerande uppgifter - önskar veta sanningen!
Tillåter mig att i viss mån betvivla - ej sett bevis!daniel_s skrev:Tagbitarens uppgift är den korrekta.643 skrev:Har erhållit divergerande uppgifter - önskar veta sanningen!