Rangering AGA söndag 23/6
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Re: Rangering AGA söndag 23/6

Vad händer sedan/snart, "ivägskeppnining" till kyrkogård/sista vilan, via fartyg, lastbil?
/B
Stena Recycling AB i Hallstahammar via trailer fr o m måndag...benkar skrev:![]()
Vad händer sedan/snart, "ivägskeppnining" till kyrkogård/sista vilan, via fartyg, lastbil?
/B
"...men det är ju mörkt ute?..."
"- aah, tänkte inte på de..."
-
Pålitliga Jan-Erik - tack för dina bilder. Jag tänkte ge mig ut till ön idag för att se banan och vagnarna post festum, men orkade inte.
För övrigt anser jag att TUB1 borde ha förlängts till Karolinska redan.
Stena Stål I Järfälla tar också emot och tuggar på dessa gamlingar när dom får chansen 

På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas
Copyright A32 på mina bilder här på SSS Forum. לוהים גדול
Skulle de inte till Hallstahammar?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Hur ska man tolka det där? Menar du att de fick chansen nu och att vagnarna är i Järfälla och inte i Hallstahammar?A32 skrev:Stena Stål I Järfälla tar också emot och tuggar på dessa gamlingar när dom får chansen
Eller att vissa vagnar är där? Om du skrev det som en allmän betraktelse förstår jag inte varför överhuvudtaget.
Tror att många medlemmar i Stockholm skulle kunna tänka sig att åka till Järfälla och kolla in ev. rester (däribland jag)
men kanske inte ända till Hallstahammar. Då kan det ju vara bra att få ett klart besked.
218
När jag samtalade med ansvarig på SLL om dessa vagnar inför Kuba-förvirringen på detta forum ( se tidigare tråd ) och det fastslogs att alla vagnar skulle till sista vilan genom Stenas försorg så sades det även att Stena i Järfälla var skrotningsplatsen.218 skrev:Hur ska man tolka det där? Menar du att de fick chansen nu och att vagnarna är i Järfälla och inte i Hallstahammar?A32 skrev:Stena Stål I Järfälla tar också emot och tuggar på dessa gamlingar när dom får chansen
Eller att vissa vagnar är där? Om du skrev det som en allmän betraktelse förstår jag inte varför överhuvudtaget.
Tror att många medlemmar i Stockholm skulle kunna tänka sig att åka till Järfälla och kolla in ev. rester (däribland jag)
men kanske inte ända till Hallstahammar. Då kan det ju vara bra att få ett klart besked.
218
Om nu Stena väljer att skrota sitt skrot på en annan skrot så är det upp till dem då det är dom som äger vagnarna eller ska jag säga ett visst antal ton metallskrot.
Jag har även en kollega som har passerat platsen i Järfälla och sett vagnar där.
/a32

-
Platsen för den sista vilan ligger strax N av Barkarby Station bredvid järnvägen strax S av väg 275 Hjulsta-Johannelund, ska ta en sväng med min kamera senare i dag för att kolla sanningshalten i ovanstående rykte.
För er som inte vet var vi är, då "tunnelvagnssammamsättningen" inte verkar ha riktigt koll på koordinaterna...C12C3C3C12 skrev:Platsen för den sista vilan ligger strax N av Barkarby Station bredvid järnvägen strax S av väg 275 Hjulsta-Johannelund, ska ta en sväng med min kamera senare i dag för att kolla sanningshalten i ovanstående rykte.
Äggelundavägen nordväst om Barkarby station (inte norr):
http://goo.gl/maps/Z13Hf
http://goo.gl/maps/nSvaO
"...men det är ju mörkt ute?..."
-
Detaljer detaljer, nu ska vi inte vara så känsliga, NW om Barkarby Station precis bredvid järnvägen, SE om väg 275, skall åka dit nu, bor i Viksjöroggek skrev:För er som inte vet var vi är, då "tunnelvagnssammamsättningen" inte verkar ha riktigt koll på koordinaterna...C12C3C3C12 skrev:Platsen för den sista vilan ligger strax N av Barkarby Station bredvid järnvägen strax S av väg 275 Hjulsta-Johannelund, ska ta en sväng med min kamera senare i dag för att kolla sanningshalten i ovanstående rykte.
Äggelundavägen nordväst om Barkarby station (inte norr):
http://goo.gl/maps/Z13Hf
http://goo.gl/maps/nSvaO

Apropå mitt forumnamn, bästa fyravagnstågssammansättningen när jag körde på bana 1, fri sikt genom hela tåget för passargerarna, kvickt och roligt tåg att köra.
Senast redigerad av C12C3C3C12 den lördag 29 juni 2013 16:16, redigerad totalt 2 gång.
-
Måste med tårar i ögonen bekräfta ryktet, såg resterna av några vagnar samt 14 boggier.Ett litet tips för er som vill beskåda de sorgliga resterna nu i helgen, åk eller gå in Fakturavägen, vid vändplanen gå in i djungeln så hamnar ni på berget ovanför Stena med bättre fotoutsikt, tog ett gäng bilder när jag var där. Det finns folk på området så gör ingenting olagligt. Mötte förresten 2 svarta bilar samt ytterligare en bil när jag åkte på Äggelundavägen från Stena, (några av er forumdeltagare?) vilken som sagt inte är någon idé att ta, inget att se därifrån.
-
Tittade just nu på en närbild av området som jag tog, såg ytterligare 4 boggier samt den gråa delen av taket över förarhytten med en nummerkruka visande 21, RIP gamla trotjänare...C12C3C3C12 skrev:Måste med tårar i ögonen bekräfta ryktet, såg resterna av några vagnar samt 14 boggier.Ett litet tips för er som vill beskåda de sorgliga resterna nu i helgen, åk eller gå in Fakturavägen, vid vändplanen gå in i djungeln så hamnar ni på berget ovanför Stena med bättre fotoutsikt, tog ett gäng bilder när jag var där. Det finns folk på området så gör ingenting olagligt. Mötte förresten 2 svarta bilar samt ytterligare en bil när jag åkte på Äggelundavägen från Stena, (några av er forumdeltagare?) vilken som sagt inte är någon idé att ta, inget att se därifrån.
Det är konstigt att inte alla taknummerkrukor räddades undan skrot, när tolvans vagnar gick iväg så tror jag alla togs bort och även nummerskyltarna & renoveringskyltarna inne i vagnarna.C12C3C3C12 skrev:Tittade just nu på en närbild av området som jag tog, såg ytterligare 4 boggier samt den gråa delen av taket över förarhytten med en nummerkruka visande 21, RIP gamla trotjänare...C12C3C3C12 skrev:Måste med tårar i ögonen bekräfta ryktet, såg resterna av några vagnar samt 14 boggier.Ett litet tips för er som vill beskåda de sorgliga resterna nu i helgen, åk eller gå in Fakturavägen, vid vändplanen gå in i djungeln så hamnar ni på berget ovanför Stena med bättre fotoutsikt, tog ett gäng bilder när jag var där. Det finns folk på området så gör ingenting olagligt. Mötte förresten 2 svarta bilar samt ytterligare en bil när jag åkte på Äggelundavägen från Stena, (några av er forumdeltagare?) vilken som sagt inte är någon idé att ta, inget att se därifrån.
- Hechtwagen
Fast då försvann ju vagnarna en och en under en längre tid! Här var det ju full trafik och så nästa sekund skroten! Och många linjenummerskyltar på LB var väldigt blekta på slutet!
-
Jag var definitivt ute och cyklade när jag skrev det, menade naturligtsvis ViksjöledenC12C3C3C12 skrev:Platsen för den sista vilan ligger strax N av Barkarby Station bredvid järnvägen strax S av väg 275 Hjulsta-Johannelund, ska ta en sväng med min kamera senare i dag för att kolla sanningshalten i ovanstående rykte.