
De nya påstigningshållplatserna för spårvagnarna börjar också bli klara, men än så länge används bara den yttersta:

Sedan promenerade jag till Kortedala. Vagnläget gör att det går mycket M28/M29 på sexan. Det bakre tåget är dock övningsvagnar:

Så tog jag en spårvagn till Gamlestadstorget. Här är det en stor byggrop. Det ligger landgångar utlagda och en del ytor är täckta med presseningar. Förmodligen är det arkeologiska utgrävningar som pågår. Här låg en av Göteborgs föregångare, Nya Lödöse. Även under tältet i bakgrunden verkar det pågå utgrävningar:

Här är det inga spår av 1500-talet som man har grävt fram utan fundamenten för Gamlestads bro från 1930-talet. Här ska de provisoriska spårvägsbroarna ligga medan Gamlestadstorget byggs om:

Den nuvarande bilbron ska ju rivas, så den avfart som man förberedde när den byggdes blir aldrig verklighet:

Sedan promenerade jag till Ejdergatan för att se om man hade börjat något mer arbete med de tillfälliga spåren, men det hade man inte. Så tog jag sexan och tänkte åka till Järntorget, men på Linnégatan blev det stopp. Det var uppställning för demonstration och det stod flera sexor i kö. Föraren frigav dörrarna och meddelade att de som ville kunde stiga av så det gjorde jag. Efter att ha kryssat mellan diverse diktatursymboler ett tag tog jag mig över Linnégatan och gick genom Masthugget till Masthuggstorget. Där kom en sexa som jag tog till Stigbergstorget. Både ettan och sexan gick via Bangatan:

