Kortaste resan med "alla" trafikslag?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Kortaste resan med "alla" trafikslag?
OK, eftersom vi använder oss av SL:s reseplanerare:
Vilket är den kortaste resan man kan få fram på reseplaneraren med samtliga av följande resesätt: buss, lokaltåg, pendeltåg och tunnelbana.
Villkoren är följande:
Man får bara använda "från" och "till"-fälten. Inga specade val av linjer eller avbockningar av andra.
Samtliga förkortningar (B, L, J och T) skall vara representerade.
En snabb sökning för egen del ger att Torsvik (Lidingö) - Skeppsmyreparken (vid Stuvsta) tar 52 minuter.
Någon därunder?
11:50 Torsvik
Lidingöbanan 21 mot Ropsten
11:53 Ropsten
12:00 Ropsten
tunnelbanans röda linje 13 mot Norsborg
12:08 T-Centralen
12:16 Stockholms central
pendeltåg 36 mot Södertälje centrum
12:29 Stuvsta
12:40 Stuvsta station
buss 703 mot Huddinge centrum
ca 12:42 Skeppsmyreparken
Vilket är den kortaste resan man kan få fram på reseplaneraren med samtliga av följande resesätt: buss, lokaltåg, pendeltåg och tunnelbana.
Villkoren är följande:
Man får bara använda "från" och "till"-fälten. Inga specade val av linjer eller avbockningar av andra.
En snabb sökning för egen del ger att Torsvik (Lidingö) - Skeppsmyreparken (vid Stuvsta) tar 52 minuter.
Någon därunder?
11:50 Torsvik
Lidingöbanan 21 mot Ropsten
11:53 Ropsten
12:00 Ropsten
tunnelbanans röda linje 13 mot Norsborg
12:08 T-Centralen
12:16 Stockholms central
pendeltåg 36 mot Södertälje centrum
12:29 Stuvsta
12:40 Stuvsta station
buss 703 mot Huddinge centrum
ca 12:42 Skeppsmyreparken
Professionell tyckare
Re: Sv: Kortaste resan med "alla" trafikslag?
Du missade spårvangen och färja om man vill räkna med det.
Sickat med Samsung S2 via Tapatalk
är en kille på 18 år har ett brett fotointresse
jag har dyslexi
MIN hemsida är eos95.se där hittar man det mesta av mina foton.
jag har dyslexi
MIN hemsida är eos95.se där hittar man det mesta av mina foton.
Re: Sv: Kortaste resan med
Ja, det gjorde jag. Tänkte inte på att S var fixat. Men det blir för svårt. Vilken färja går i SL-trafik?Eos95 skrev:Du missade spårvangen och färja om man vill räkna med det.
Men jag har satt premisserna, gå efter dem

Professionell tyckare
-
Ledtråd: Rindöfärjorna, den ena kan man åka buss med.Kantorn skrev:Ja, det gjorde jag. Tänkte inte på att S var fixat. Men det blir för svårt. Vilken färja går i SL-trafik?Eos95 skrev:Du missade spårvangen och färja om man vill räkna med det.
Re: Kortaste resan med "alla" trafikslag?
ca 16:38 Sköndalsskolan
buss 181 mot Farsta strand
ca 16:38 Kubbegatan
16:46 Blåsut
tunnelbanans gröna linje 18 mot Farsta strand
16:47 Sandsborg
buss 181 mot Farsta strand
ca 16:38 Kubbegatan
16:46 Blåsut
16:47 Sandsborg
-
För Djurgårsfärjan gäller ju att man får använda SL-kort och så finns det några nya båtlinjer där Sl-kort gäller.C12C3C3C12 skrev:Ledtråd: Rindöfärjorna, den ena kan man åka buss med.Kantorn skrev:Ja, det gjorde jag. Tänkte inte på att S var fixat. Men det blir för svårt. Vilken färja går i SL-trafik?Eos95 skrev:Du missade spårvangen och färja om man vill räkna med det.
-
Och kan vi då kanske fundera på en liten lagom runda med "allt" .
Spårvagn 7 från valfri hållplats till Skansen, Djurgårdsfärja till Slussen, T-bana till Mariatorget, pendel från Södra till Årstaberg, Tvärbana till tja kanske Gullmarsplan och så valfri buss ,kanske 4:an in i stan igen ?
Spårvagn 7 från valfri hållplats till Skansen, Djurgårdsfärja till Slussen, T-bana till Mariatorget, pendel från Södra till Årstaberg, Tvärbana till tja kanske Gullmarsplan och så valfri buss ,kanske 4:an in i stan igen ?
Då ska vi bara lösa problemet att få reseplaneraren att föreslå en sådan resa, för det ingick ju i villkoren.Lennart Petersen skrev:Och kan vi då kanske fundera på en liten lagom runda med "allt" .
-
Tänkte lite fel med Rindöfärjan, det var inte längsta trippen ni var ute efter. Kompenserar med början på en liten rundtur: Spårvagn från Sergels Torg --> Grönan, Djurgårdsfärjan till Slussen, Saltsjöbanan till Sickla, tvärbanan därifrån till Årstaberg, Pendeln till Älvsjö, buss till Telefonplan, tuben till T-Centralen.
<Springer och gömmer mig>
Det är nog bäst det, för det där är inte godkänt. Villkoret var att man endast fick använda till- och frånfälten i reseplaneraren. Från Sergels torg till T-Centralen ger detta resultat:C12C3C3C12 skrev:Tänkte lite fel med Rindöfärjan, det var inte längsta trippen ni var ute efter. Kompenserar med början på en liten rundtur: Spårvagn från Sergels Torg --> Grönan, Djurgårdsfärjan till Slussen, Saltsjöbanan till Sickla, tvärbanan därifrån till Årstaberg, Pendeln till Älvsjö, buss till Telefonplan, tuben till T-Centralen.
Felmeddelande
Start, mål eller via är samma hållplats eller ligger för nära varandra. Prova att begränsa max gångavstånd under Avancerad sök.
Se efter så att du har fyllt i rätt uppgifter och försök igen.
Felkod: H9380
Nu tycker jag att det redan är lite rörigt. Ursprungsskribenten skrev:
samt:Kantorn skrev:OK, eftersom vi använder oss av SL:s reseplanerare:
Villkoren är följande:
Men jag undrar om det är kortaste restid eller sträcka som gäller, i det senare fallet även sträcka mellan från- och tillplats eller tillryggalagd ressträcka?Kantorn skrev:Men jag har satt premisserna, gå efter dem
Alléparken-Agnesberg på 36 min:
15:34 Alléparken
Nockebybanan 12 mot Alvik
15:38 Alvik
15:40 Alvik
15:41 Kristineberg
15:42 Thorildsplan
15:44 Fridhemsplan
15:46 S:t Eriksplan
15:57 Karlberg
pendeltåg 36 mot Upplands Väsby
16:01 Solna
16:04 Ulriksdal
16:09 Ulriksdals station
buss 505 mot Solna centrum
ca 16:10 Agnesberg
Tänkte nog kortaste restid,daniel_s skrev:Nu tycker jag att det redan är lite rörigt. Ursprungsskribenten skrev:
samt:Kantorn skrev:OK, eftersom vi använder oss av SL:s reseplanerare:
Villkoren är följande:
Men jag undrar om det är kortaste restid eller sträcka som gäller, i det senare fallet även sträcka mellan från- och tillplats eller tillryggalagd ressträcka?Kantorn skrev:Men jag har satt premisserna, gå efter dem
Professionell tyckare
Och du kom bättre än jagdaniel_s skrev:Då så!

Professionell tyckare
-
Aspudden avg 7.24
Älvsjövägen ank 7.50
26 minuter via Liljholmen, Årstaberg
Älvsjövägen ank 7.50
Snyggt!Olle Mornell skrev:Aspudden avg 7.24
Älvsjövägen ank 7.50
Nån under det?
Professionell tyckare
Åker du från Hornstull 7.26 och bara till Älvsjögården får du ner restiden 3 minuter.Kantorn skrev:Snyggt!Olle Mornell skrev:Aspudden avg 7.24
Älvsjövägen ank 7.50
Nån under det?

Hornstull avg. 7.26
Älvsjögården ank. 7.49
23 minuter via Liljeholmen, Årstaberg, Älvsjö.