De finns lite överallt. Vilken stad med självförakt har inte sådana här tingestar? Jag tycker att de spelar i samma serie som Polisskolan3.
:Dlle.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Finns DOTTO-trains på Skansen...Och Skansen ligger i Stockholm...bruse skrev:I Stockholm har jag aldrig sett. Men för många i Visby.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jag har sett i Stockholm. För länge sedan. Tror dock det finns chans/risk att de finns kvar.bruse skrev:I Stockholm har jag aldrig sett. Men för många i Visby.
Köpenhamn hade iaf för några år sen, reprisbild:Olle skrev:De finns lite överallt. Vilken stad med självförakt har inte sådana här tingestar?
Medhåll++.Olle skrev:Jag tycker att de spelar i samma serie som Polisskolan3.
Vältklasse som låtsastysken sägerdarthjpp skrev:I Göteborg finns det till och med två som operatören kör med. Fast i somras välte en vagn i ena tåget.
Dessa eller andra gick även regelbundet in till Stockholms city en tid på 1990-talets början!roggek skrev:Finns DOTTO-trains på Skansen...Och Skansen ligger i Stockholm...bruse skrev:I Stockholm har jag aldrig sett. Men för många i Visby.
Inte de gamla tågen (jag minns dem också) men dagens skansentraktortåg ......Stefan Widén skrev:Är det någon som har bilder från tiden runt1965-1975 som visar dåvarande skansentåg. Vill minnas att loket var vackert svart osv.....
Stefan
En tjusig, aningslös och lycklig tid - innan djurombudsmän, miljöhänsyn osv ens var påtänkt! Välståndet ökade med oanad kraft - det fanns inte längre några gränser för positivismen och den oändliga framtidstron! NÄR inträffade egentligen den våldsamma baksmällan?Olle skrev:Inte de gamla tågen (jag minns dem också) men dagens skansentraktortåg ......Stefan Widén skrev:Är det någon som har bilder från tiden runt1965-1975 som visar dåvarande skansentåg. Vill minnas att loket var vackert svart osv.....
Stefan
:Dlle.
PS jag minns även att jag red på elefanten på Skansen. Man satt på sidorna vill jag minnas. Ja red och red, man åkte väl med bara.
Mycket vackra saker i luften - skönt att slippa se himlen!leifd skrev:
BelAir Genève 2013-06-28 Foto Leif D