Kollision på Roslagsbanan 12 september

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
twr

Kollision på Roslagsbanan 12 september

Inlägg av twr »

"Hägernäs - Österskär kl 11:12 är inställd 2012-09-13 på grund av tekniskt fel på banan."

Enligt uppgift var det en älg som blev påkörd. Någon som vet mer?
Senast redigerad av twr den torsdag 13 september 2012 10:27, redigerad totalt 1 gånger.
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
Harald
Kontakt:

Re: Kollision på Roslagsbanan 13 september

Inlägg av Harald »

twr

Re: Kollision på Roslagsbanan 12 september

Inlägg av twr »

Harald skrev:Här vet man lite mera: http://www.postvagnen.com/forum/index.p ... &id=651080
Hur lång tid kan det tänkas ta att reparera banan?
twr
-----------------------
Var sak på sin plats.
Henrik Schütz

Inlägg av Henrik Schütz »

Jag är förbjuden av min mamma att köra tåg som spårar ur när de kör på klövdjur :( , synd, Yp vore ju kul, men manövervagenen känns som om den kan flyga av för mindre än en älg... :wink:

HS
Christer Göransson

Inlägg av Christer Göransson »

Yp med sin sluttande front spårade nog inte ur så lätt, den trycktes förmodligen ned av älgens tyngd. Några manövervagnar fanns inte till dessa.
Om du tänker på YP (fd YBo5p) så hjälper i stället den rundade fronten till att kasta djur åt sidan, liksom på normalspårsvarianten. Man ska ha stor otur om man spårar ur med YP och dess manövervagnar vid en älgkrock.

/Christer
Henrik Schütz

Inlägg av Henrik Schütz »

Visst menade jag YP, jag visar detta för mamma. Kör man tillräckligt fort med sluttande front flyger älgen långt, mina memoarer kommer heta "Där Älgar Flyger" , detta är bestämt sedan länge!

HS
Skriv svar