Såhär blir resultatet när två allmänt förvirrade och nördiga Göteborgare åker till Norrköping över dagen, vi åkte dessutom på självaste Valborg!
Sist jag var här såg det inte ut såhär
Vagn 39 den senaste i trafik.
En buss får ni på köpet
Den finaste av dem alla, vagn 37 som bär namnet Göteborg!
Vi mötte vagnen mot andra hållet och räknade ut när den skulle komma tillbaka...en missberäkning på knappt en minut gjorde så vi missade den, så de blev att jaga den!
Vad är det vi siktar? Visst är det M67K vagn 84!
Hejdå 84an!
Sista bilden på en spårvagn i Norrköping för denna gången....
Spårvagnsförare i Göteborg samt aktiv i Spårvägssällskapet Ringlinien som trafikpersonal.
Rätta mig om jag har fel, även solen har sina fläckar!
Det här har säkert varit uppe förr, jag har säkert frågat själv dessutom, men finns det ingen plan på att så gräs på de delar som verkar ha "sand/jord-banvall"?
Det här har säkert varit uppe förr, jag har säkert frågat själv dessutom, men finns det ingen plan på att så gräs på de delar som verkar ha "sand/jord-banvall"?
Om du avser de återsående biten av Rågången, så lär nog den snarare få vignolräl på betongslipers i makadam istället. Rör sig om ca 4-500 meter som återstår att byta ut där. Har man sen haft detta utseende sen 60-talet i Vidablick, så tror ja inte man absolut behöver lägga gräs för att blidka innevånarna.
Jag har frågat detta förut, men då blev det inget svar: Vad är bakgrunden till att vagn 67 har Kvarnberget på sin destinationsrulle, medan övriga M97 (förutom den med dioddisplay) och M67K saknar det?
20581000184197 skrev:Jag har frågat detta förut, men då blev det inget svar: Vad är bakgrunden till att vagn 67 har Kvarnberget på sin destinationsrulle, medan övriga M97 (förutom den med dioddisplay) och M67K saknar det?
Och eftersom jag inte minns exakt, så har ja låtit bli att svara.
Men har för mej att de berodde på att man efterbeställt en rulle vid tillfälle, och då ändrat innehållet också.