Veckans Wienare (13)

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
58:an

Veckans Wienare (13)

Inlägg av 58:an »

Ny och gammal
Bild
E1 4677 (1968) i slingan för linje O vid Floridsdorfer Brücke inväntar avgångtid mot Raxstraße.
En oidentifierad K-vagn (skulle det kunna vara någon av de få H2 eller L1 som ännu fanns? Någon som kan se skillnaden?) är på väg till Floridsdorf Schnellbahn på högtrafiklinjen 31/5.

Bild
K-vagn 2310 från 1912 med m2- el. m3 -släp vid Floridsdorf Schnellbahnhof. Hit går numera U6, men vid denna tid var spårvägstrafiken hit tät. 31/5 var en kombination av linjerna 331(231) och 5 och motsvaras idag av linje 33: Friedrich Engels Platz - Josefstädter Straße.

Denna bildserie gör nu ett sommaruppehåll.
Användarens profilbild
Per Lind

Re: Veckans Wienare (13)

Inlägg av Per Lind »

Ingen kommentar på några dagar, men det betyder INTE att vi är ointresserade av Dina bilder. Man skall ju inte skriva "gilla"-inlägg men bara för att Du inte skall sluta lägga upp bilder så gör jag det.
Vill se massor av bilder ur Din skatt.

Hälsningar
-Per
Sluta med plågsamma särskrivningar! Ord som uttalas ihop skall också skrivas ihop!
Lars_J

Inlägg av Lars_J »

Ja, jag instämmer i Pers kommentar - bilderna är supertrevliga och jag väntar varje vecka på dem (nu får jag visst vänta en sommar också....).

/Lars J
Användarens profilbild

Kul att ni uppskattar bilderna från Wien!
De börjar emellertid ta slut, dessutom är jag inte uppkopplad lika regelbundet under sommarmånaderna.
Så jag ber att få återkomma.

/Hasse
Användarens profilbild
Christoph Heuer
Kontakt:

Inlägg av Christoph Heuer »

Hi all,

the car on the right in the first picture is a type K. The type letter is on the side of the car next to the door. That is a single letter, so it must be a "K". That's the information I got on the Austrian forum Bahnforum.info: http://www.bahnforum.info/smf/index.php?topic=143238.0

Hälsningar

Christoph
Aktiv medlem i Hannovers Spårvägsmuseiförening, Wehmingen, Tyskland http://www.tram-museum.de

I can read Swedish (well, sort of) but I can neither write nor speak Swedish. Please accept my apologies for that.
Användarens profilbild

Hallo Christoph,

Thanks for the information and also for the link to Bahnforum! I had forgotten the tiny type-letters on the cars.

Grüße
/Hans
Skriv svar