Ny och gammal
E1 4677 (1968) i slingan för linje O vid Floridsdorfer Brücke inväntar avgångtid mot Raxstraße.
En oidentifierad K-vagn (skulle det kunna vara någon av de få H2 eller L1 som ännu fanns? Någon som kan se skillnaden?) är på väg till Floridsdorf Schnellbahn på högtrafiklinjen 31/5.
K-vagn 2310 från 1912 med m2- el. m3 -släp vid Floridsdorf Schnellbahnhof. Hit går numera U6, men vid denna tid var spårvägstrafiken hit tät. 31/5 var en kombination av linjerna 331(231) och 5 och motsvaras idag av linje 33: Friedrich Engels Platz - Josefstädter Straße.
Ingen kommentar på några dagar, men det betyder INTE att vi är ointresserade av Dina bilder. Man skall ju inte skriva "gilla"-inlägg men bara för att Du inte skall sluta lägga upp bilder så gör jag det.
Vill se massor av bilder ur Din skatt.
Hälsningar
-Per
Sluta med plågsamma särskrivningar! Ord som uttalas ihop skall också skrivas ihop!
Kul att ni uppskattar bilderna från Wien!
De börjar emellertid ta slut, dessutom är jag inte uppkopplad lika regelbundet under sommarmånaderna.
Så jag ber att få återkomma.
the car on the right in the first picture is a type K. The type letter is on the side of the car next to the door. That is a single letter, so it must be a "K". That's the information I got on the Austrian forum Bahnforum.info: http://www.bahnforum.info/smf/index.php?topic=143238.0