
Linje 403 betyder reservtjänst. Vagn 1, 2, och 3 var konduktörstjänst, vagn 4 var reserv, vagn 5 enmansförare på buss, vagn 6 tvåmansförare. Vid spärrtjänst angavs spärrens nummer i kolumnen för tur.
När man gick på dagkommendering fick man besked om sin tjänst på en sådan här lista:

Så tar vi vecka 1 enligt dåvarande tideräkning, d.v.s. veckan slutar på lördag:

Förmodligen fanns det fiktiva linje- och vagnsnummer även för spärrtjänsten, men jag har inte antecknat mer än spärrnummer och plats. För tjänsten på tolvan står det vagn 2, men man var ju ensam konduktör på tåget vid det här laget. Det gick till så att föraren skötte dörrarna på första vagnen. Från Alvik till Nockeby åkte konduktören i andra vagnen och eventuella påstigande var hänvisade dit. Från Nockeby var andra vagnen stängd och konduktören biljetterade i första vagnen. När alla sittplatser var upptagna, skulle andra vagnen öppnas. Dörrarna kunde öppnas utifrån med fyrkantsnyckel. Sedan måste förstås konduktören vara kvar i andra vagnen och sköta dörrarna där. Det var alltså inte så att man ambulerade mellan vagnarna som det felaktigt står i linjehäftet om tolvan. De som hade stigit på första vagnen efter att man hade bytt vagn fick man biljettera efter ankomsten till Alvik. Ett tag fanns det en spärr på plattformen för detta ändamål.