Ajöss 3-13!

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
olasand
Kontakt:

Ajöss 3-13!

Inlägg av olasand »

I och med den nya tidtabellen som börjar gälla i morgon så har jag kört sin sista 3-13. Linje 3 och 13 har ju varit kopplade med varandra vid Marklandsgatan respektive Axel Dahlströms Torg fram till och med idag. Jag tyckte alltid att det var skönt att köra 3-13. Körningen blev mer varierad än vad den hade varit om man kört samma linje hela passet och dessutom var det lyckat att varva intensiva linje 3 med lugna linje 13.

Här kommer tre bilder från 5 december då jag körde 3-13 sista gången:

Bild
Mycket trevliga vagn 304, en sk. turbovagn med nya styrdatorn, i slingan vid Axel Dahlströms Torg. Vagnen skall avgå som linje 13 till Linnéplatsen, vända där och gå som linje 13 tillbaka till Marklandsgatan där den direkt fortsätter som linje 3 till Kålltorp.

Bild
Efter vändning i Kålltorp har vagnen kommit tillbaka till Axel Dahlströms Torg och det är åter dags att bli linje 13 till Linneplatsen. Mer "snö" än så här har vi förövrigt inte haft i Göteborg i år.

Bild
Sista vändningen med linje 13 på Linneplatsen för min del. Nu sätter vagnen av mot Vagnhallen Majorna.

Förövrigt har jag uppdaterat bloggen igen...
Spårvagnsförare Göteborgs Spårvägar samt bussförare på Spårvägssällskapet Ringlinien http://jobblogg.olasand.se
Användarens profilbild
Johan Widén

Re: Ajöss 3-13!

Inlägg av Johan Widén »

gilla
:D :D :D :D :D :D :D :D
34
MVH JOHAN
hej

Inlägg av hej »

Vissa morgonturer på lördagar och söndagar på linje 2 och 3 verkar att kopplas efter tidtabellsskiftet.
Användarens profilbild
olasand
Kontakt:

Inlägg av olasand »

hej skrev:Vissa morgonturer på lördagar och söndagar på linje 2 och 3 verkar att kopplas efter tidtabellsskiftet.
Sedär! Man kanske skulle söka en A-tjänst ändå :D Eller så nöjer jag mig med 3-10 och 4-8-9, 2-4, 1-7, 7-11 och 5-6!
Spårvagnsförare Göteborgs Spårvägar samt bussförare på Spårvägssällskapet Ringlinien http://jobblogg.olasand.se
danneh

Inlägg av danneh »

När du kör från Linnéplatsen till Vagnhallen Majorna, kör du då upp till Järntorget och sedan vänster och tar reservhållplatsen på Första Långgatan?
Användarens profilbild
olasand
Kontakt:

Inlägg av olasand »

danneh skrev:När du kör från Linnéplatsen till Vagnhallen Majorna, kör du då upp till Järntorget och sedan vänster och tar reservhållplatsen på Första Långgatan?
Ja, precis.
Men det var frestande att köra rakt fram via Marklandsgatan istället. Känns som om det hade gått fortare. Dessutom gick det en 1:a från Linnéplatsen via Järntorget till Majorna en minut efter linje 13. Nåväl. Historia nu!
Skriv svar