333 i olika skepnad samt 210 och 71:an
Postat: torsdag 27 oktober 2011 20:20
Några bilder som man inte kan se numera. Men jag hoppas 71:an återuppstår. Med släp. Det vore kul att få jobba på den.
Uggla/kondis
Uggla/kondis
Hela Sveriges spårvägsajt sedan 1996
https://forum.sparvagssallskapet.se/
Krut satsas. Men innan man tänder krutet (i form av en à två renoveringsmiljoner) måste den långsiktiga rätten att få använda vagnen säkras. Det finns fler alternativ som undersöks. Även verkstäder utomlands kan komma i fråga för uppdraget att utföra renoveringsarbetet (i så fall snabbare och billigare än svenska lösningar).M_M skrev:Det kanske är läge att verkligen satsa krut på att få fart på 71:an och köra den en hel del. Om Malmö bygger spårväg (som det går att vända enriktningsvagnar på) så är det väl rätt troligt att Malmöavdelningen vill ha tillbaka 71:an?
Hjulringarna är nersvaravde till minimum och flänsarna är nerslitna till minimun vilket betyder byte av hjulringar. Det betyder attt man måste plocka isär boggierna och då passar man på att göra en komplett boggierevision och det är det som är det primära arbetet. Sedan finns det ett par saker till på önskelistan om pengarna räcker. Kabelbyte bl a.Andy skrev:Er 71 i veldig dårlig stand?
Under mine 3 siste Stockholmsbesøk, så kan jeg ikke huske at jeg har sett den kjøre