Några bilder som man inte kan se numera. Men jag hoppas 71:an återuppstår. Med släp. Det vore kul att få jobba på den.
Uggla/kondis
333 i olika skepnad samt 210 och 71:an
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
333 i olika skepnad samt 210 och 71:an
- Bilagor
-
- 333 Fortum
- 8.JPG (543.83 KiB) Visad 1730 gånger
-
- 333 E-ON
- 6.JPG (489.21 KiB) Visad 1730 gånger
-
- Dubbla spår på NMT.
- 7.JPG (524.24 KiB) Visad 1730 gånger
-
- 71:an vid VAU
- e.JPG (489.15 KiB) Visad 1730 gånger
-
- 71:an vid spårvägens dag 2009
- d.JPG (360.27 KiB) Visad 1730 gånger
MWU/kondis
Re: 333 i olika skepnad samt 210 och 71:an
Trevligt att se 143 på bild, fast bilden visar det tillfälle när signalsystemet var trasigt så vi fick ställa upp på spår 2 för att undersöka. Det var glappkontakt i säkringen, så det var lätt fixat.
/Lars J
/Lars J
Re: 333 i olika skepnad samt 210 och 71:an
Det kanske är läge att verkligen satsa krut på att få fart på 71:an och köra den en hel del. Om Malmö bygger spårväg (som det går att vända enriktningsvagnar på) så är det väl rätt troligt att Malmöavdelningen vill ha tillbaka 71:an?
- Sven Blomberg
- Inlägg: 927
- Blev medlem: fredag 19 september 2008 11:15
Re: 333 i olika skepnad samt 210 och 71:an
Jag har antytt det också någon gång, och fått till svar att avtalet har många år kvar. Och när/om den dagen kommer finns det andra alternativ till A25, vilka talades det inte om.
Medlem nr 266
- Thomas Lange
- Inlägg: 2256
- Blev medlem: tisdag 06 augusti 2002 13:17
- Ort: Stockholm - Lidingö
Re: 333 i olika skepnad samt 210 och 71:an
Krut satsas. Men innan man tänder krutet (i form av en à två renoveringsmiljoner) måste den långsiktiga rätten att få använda vagnen säkras. Det finns fler alternativ som undersöks. Även verkstäder utomlands kan komma i fråga för uppdraget att utföra renoveringsarbetet (i så fall snabbare och billigare än svenska lösningar).M_M skrev:Det kanske är läge att verkligen satsa krut på att få fart på 71:an och köra den en hel del. Om Malmö bygger spårväg (som det går att vända enriktningsvagnar på) så är det väl rätt troligt att Malmöavdelningen vill ha tillbaka 71:an?
Ju förr dess bättre.
Re: 333 i olika skepnad samt 210 och 71:an
Er 71 i veldig dårlig stand?
Under mine 3 siste Stockholmsbesøk, så kan jeg ikke huske at jeg har sett den kjøre
Under mine 3 siste Stockholmsbesøk, så kan jeg ikke huske at jeg har sett den kjøre
- Stefan Widén
- Inlägg: 3083
- Blev medlem: söndag 01 september 2002 23:09
Re: 333 i olika skepnad samt 210 och 71:an
Hjulringarna är nersvaravde till minimum och flänsarna är nerslitna till minimun vilket betyder byte av hjulringar. Det betyder attt man måste plocka isär boggierna och då passar man på att göra en komplett boggierevision och det är det som är det primära arbetet. Sedan finns det ett par saker till på önskelistan om pengarna räcker. Kabelbyte bl a.Andy skrev:Er 71 i veldig dårlig stand?
Under mine 3 siste Stockholmsbesøk, så kan jeg ikke huske at jeg har sett den kjøre
/Stefan
Teknisk förvaltare med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll