Kategoriregler
Visa bilder på övrig kollektivtrafik, som fjärrtågstrafik eller regiontrafik på järnväg eller med buss. Ej reguljär lokaltrafik. Allmänna forumregler
Harald skrev:Här låg en gång spårvägens bussgarage, sedermera använt av Färdtjänsten, samt hjulverkstaden:
Tack för bildserien!
Vilken gatuadress är det här?
Jag utgår från att du står på södra sidan av Odinsgatan och pekar kameran i nordnordostlig riktning och att bussbanan och snabbspårvägen och sedan järnvägsområdet finns bakom huset, men jag kan inte placera exakt var huset ligger.
Ja, provkörningen av 401 är äntligen i slutfasen.
Det återstår ett smärre antal punkter att åtgärda samt en stor städning av vagnen. Den kommer inom kort att vara i trafik, i varje fall innan vagn 441 anländer.
/JAgr
Jag utgår från att du står på södra sidan av Odinsgatan och pekar kameran i nordnordostlig riktning och att bussbanan och snabbspårvägen och sedan järnvägsområdet finns bakom huset, men jag kan inte placera exakt var huset ligger.
Gatan heter Friggagatan och det är alltså platsen där garaget Friggagatan låg. Om du inte vet var det var så var det intill Mosaiska begravningsplatsen vars träd skymtar i högra bildkanten. Infarten till bussgatan ligger alltså mellan bortersta huset och träden.
JAgr skrev:Ja, provkörningen av 401 är äntligen i slutfasen.
Det återstår ett smärre antal punkter att åtgärda samt en stor städning av vagnen. Den kommer inom kort att vara i trafik, i varje fall innan vagn 441 anländer.
/JAgr
När planeras 441 anlända Göteborg?
------------------------------------
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal! (J.Thåström)
"Factory Acceptance Test", d.v.s. tester utförda hos leverantören som är en del av underlaget för kundens godkännande av produkten. Utöver det har man vanligen även SAT, "Site Acceptance Test", d.v.s. tester av produkten på den plats där den ska användas.
Harald skrev:"Factory Acceptance Test", d.v.s. tester utförda hos leverantören som är en del av underlaget för kundens godkännande av produkten. Utöver det har man vanligen även SAT, "Site Acceptance Test", d.v.s. tester av produkten på den plats där den ska användas
Aha! Då får vi väl hoppas att de utökat FAT-testerna sedan sist då, så att SAT-testerna inte behöver bli så långdragna och erbjuda så många överraskningar
Spårvagnsförare Göteborgs Spårvägar samt bussförare på Spårvägssällskapet Ringlinien http://jobblogg.olasand.se
Problemet med FAT är nog inte att göra dem tillräckligt utförliga, utan att de utförs i en annan miljö än den där produkten ska användas. Så långt som möjligt försöker man att efterlikna den, men det kan ändå bli överraskningar när man kommer i fält.